Cercetare si inovare

Grupul L’Oréal a fost fondat de un cercetator si continua sa faca investitii majore in cercetare si inovare. Grupul este deschis lumii si pietei, iar abordarea sa stiintifica pune clientii pe primul plan.

Cercetare si Inovatie

Pentru L’Oréal, stiinta si frumusetea sunt rezultatul impletirii expertizei cu sensibilitatea. Domeniile cercetarii si inovatiei nu sunt pur si simplu creative, ci se bazeaza si pe o intelegere a nevoilor clientilor si pe o perspectiva asupra pietei produselor cosmetice in prezent si in viitor.

Echipele de cercetare si inovare ale L’Oréal’constituie o comunitate multiculturala care include un numar mare de discipline (peste treizeci de specializari) din fiecare ramura a stiintei, iar aceasta tendinta va creste in viitor. Aceste echipe sunt animate de un entuziasm impartasit: inventarea si perfectionarea produselor cosmetice inovatoare de inalta performanta, contribuind astfel la bunastarea barbatilor si femeilor din lumea-ntreaga. Realizeaza asta prin depasirea in permanenta a limitelor vietii si a stiintei materialelor fara a pierde niciodata din vedere ceea ce clientii lor isi doresc.

Cercetarea si Inovatia L’Oréal’este divizata in 4 ramuri principale: cercetare avansata(dezvoltarea de cunostinte in domenii stiintifice de importanta majora legate de activitatea L’Oréal’si de crearea de modele de evaluare predictiva), cercetare aplicata(crearea de formule si dezvoltarea de noi concepte de produse), dezvoltare (dezvoltarea de noi formule prin asigurarea de branduri cu produse sigure si inovatoare) si functii de suport (probleme de reglementare, brevete, sondaje in randul consumatorilor, etc.).

Cercetare Avansata

Echipele de Cercetare Avansata creeaza si dezvolta ingrediente active performante si durabile. Alimentand grupul cu noi produse, munca acestora permite L’Oréal sa-si asume provocarile inovatiei si dezvoltarii durabile.

Cercetatorii L’Oréal incearca:

  • Sa-si imbunatateasca cunostintelor in multe domenii stiintifice (biologie, biotehnologie, biofizica, chimie, fizica, chimie fizica, modelare…)
  • A Sa fie deschisi catre lume prin ceea ce numim „inovatie deschisa”
  • Sa creeze noi modele avangardiste pentru evaluarea sigurantei si a performantei ingredientelor active, prin utilizarea de instrumente si metode foarte variate (de la numerice pana la piele reconstituita)

Cercetare Aplicata

Echipele de Cercetare Aplicata ale L’Oréal creeaza formule de prototip ale ingredientelor active provenite din Cercetarea Avansata. De asemenea, selecteaza formulele care conduc la noi proprietati cosmetice sau le imbunatatesc pe cele deja existente. Responsabile de transferul corect de tehnologie catre Cercetarea Avansata, ele studiaza comportamentul ingredientelor provenite din cercetarea „locala” sau sugerata de furnizorii grupului, abordandu-le ca „concepte de produs”. Dupa o evaluare completa, pot preda munca echipelor de dezvoltare.

Dezvoltarea

Echipele de dezvoltare elaboreaza noi formule si se asigura ca cele mai performante produse vor fi disponibile pe piete in cele mai bune conditii de siguranta, atat pentru consumatori, cat si pentru mediu. Asigura brandurilor un val constant de produse inovatoare si fac pentru acestea recomandari de utilizare in baza specificitatilor de reglementare ale diferitelor tari in care grupul este stabilit.

Functiile Suport

Acestea includ:

  • Evaluarea analitica, evaluarea sigurantei si a eficientei globale a materiilor prime si a formulelor
  • Cunoasterea diferitelor reglementari privind validarea produselor si comunicarea legata de ele si stabilirea evidentelor de reglementare.
  • Protectia industriala a descoperirilor facute in cadrul grupului
  • Managementul resurselor (proiecte, echipe, bugete…)
  • Perceptia Consumatorului