O abordare la nivel mondial a ritualurilor de infrumusetare

Cum isi deruleaza barbatii si femeile din intreaga lume rutina zilnica de infrumusetare si de ingrijire a pielii? Datorita geocosmeticii, L'Oréal respecta si analizeaza ritualurile de pe fiecare continent, cu scopul de a crea produsele inovatoare ale viitorului.

Cate minute dedica o femeie din China rutinei ei de infrumusetare de dimineata? Cum isi spala oamenii parul in Bangkok? De cate ori aplica femeile din Japonia sau femeile din Franta mascaraul cu peria? Aceste ritualuri de infrumusetare, repetate de mii de ori, sunt in mod inerent culturale. Transmise prin traditie, influentate de clima si de conditiile de trai locale, se straduiesc sa atinga un ideal de perfectiune, care este diferit de la o tara si de la un continent la altul. Ele ofera o sursa extrem de bogata de informatii pentru L'Oréal Research. In spatele acestor ritualuri, exista realitati fiziologice: genele fine, drepte si scurte nu pot fi machiate in acelasi mod ca si genele groase, ondulate si lungi.

Laboratoare de baie


Pentru a aprecia mai bine aceasta bogatie ca o adevarata sursa de inspiratie, de-a lungul anilor L'Oréal a dezvoltat o stiinta de observatie locala, denumita "geocosmetica." In principalele centre de evaluare din intreaga lume, "laboratoarele de baie", echipate cu camere, permit echipelor sale sa studieze comportamentul consumatorilor din intreaga lume. De asemenea, aceste echipe completeaza aceasta informatie mergand in casele consumatorilor lor.

Inovatii adaptate la practicile actuale


Aceasta observatie sistematica ofera informatii foarte precise despre ritualurile de igiena si infrumusetare, dar, de asemenea, despre conditiile de utilizare a produselor, si despre constrangerile locale (de exemplu, umiditate, temperaturi scazute sau ridicate). Analizate de psihologi si etnologi, aceste date alimenteaza creativitatea echipelor de cercetare si inovare care creeaza produse adaptate la nevoile locale. De exemplu, acestea ofera mascara cu o textura usoara pentru piata japoneza (unele femei japoneze aplica peria pe gene de pana la o suta de ori), fond de ten cu acoperire usoara si care rezista in tarile calde sau umede, sau formule care absorb sebumul si transpiratia pentru tipurile de piele stralucitoare (China, India, Africa).

Avand in vedere dimensiunea Chinei, ritualurile variaza de la nord la sud si de la est la vest. De asemenea, ele pot varia in functie de anotimpuri si caracteristicile dietei lor (dulce, sarat, picant, etc). Obiceiurile consumatorului pot varia semnificativ in functie de anotimpuri: femeile din Beijing schimba produsele si texturile cremelor de ingrijire a pielii vara (cald si umed) si iarna (uscat si rece) si isi spala parul mai frecvent in timpul verii decat in ​​timpul iernii.

In unele saloane de coafura, samponul se aplica printr-un masaj care poate dura pana la 45 de minute, de multe ori fiind urmat de un masaj pe fata, brate si spate. In zonele urbane si rurale, femeile din China isi protejeze fata, bratele si mainile de soare. Cercetatorii L'Oréal au demonstrat ca, de fapt, este foarte probabil ca aceste femei sa capete pete de la soare cu mult timp inainte de aparitia ridurilor si ca ritualul ideal pentru prevenirea semnelor de imbatranire este protectia solara.

IN CHINA, INGRIJIREA PIELII MERGE MANA IN MANA CU MASAJUL

In timpul ritualului de dimineata, femeile din China practica de multe ori tehnici de masaj traditionale.


Tratament de infrumusetare realizat de o femeie chinezoaica

Diferenta dintre culoarea reala a pielii si culoarea dorita in Africa


In Africa, produsele pentru luminozitatea pielii, care sunt prea dure, sunt adesea folosite pentru a deschide nuanta pielii. Prin efectuarea unui studiu cu privire la diferenta dintre culoarea reala a pielii si culoarea dorita a pielii, L'Oréal si-a propus sa dezvolte produse de ingrijire a pielii si machiaj care ating acest obiectiv, fara niciun risc.

Atitudini hispano-americane fata de frumusete


Tratament de infrumusetare realizat de o femeie brazilianca

Standardele de frumusete variaza de la o cultura la alta. Pentru femeile braziliene, parul, corpul si unghiile sunt cele mai importante elemente. Pentru cele mai multe femei din Brazilia, este de neconceput sa nu isi lustruiasca unghiile cel putin o data pe saptamana. Brazilia este renumita pentru tehnica ei foarte populara si foarte toxica de indreptare a parului cu formaldehida. L'Oréal a oferit alternative pentru indreptarea parului in siguranta optima.

Asteptarile cu privire la culoare demonstreaza o tendinta la nivel mondial pentru persoanele cu pielea medie inchisa de a dori sa isi lumineze tenul si pentru persoanele cu pielea deschisa la culoare de a dori sa isi inchida tenul la culoare. Femeile din Brazilia cu cea mai inchisa piele, pe de alta parte, nu doresc sa isi schimbe culoarea, ci doar sa corecteze imperfectiunile (pete mai inchise sau mai deschise). Atitudinea femeilor mexicane arata cat de eterogene sunt populatiile hispanice. Fiecare opinie cu privire la culoarea pielii poate fi gasita acolo, cu asteptari contradictorii, in functie de culoarea naturala a pielii.

In Mexic, barbatii reprezinta, probabil, cel mai mare grup de consumatori zilnici de geluri de par, si se asteapta ca acesta sa ofere stralucire si sa tina pe tot parcursul zilei.

Produse pentru par si britanicii


Tratament de infrumusetare realizat de un barbat englez

Ca in orice tara in care piata de cosmetice este matura, Marea Britanie este o regiune ideala pentru a observa comportamentul consumatorilor referitor la par. Tehnicile de aplicare a produselor pentru par sunt foarte diverse acolo: un studiu a aratat ca un spray de par ar putea fi utilizat acolo in 12 moduri radical diferite.

Si barbatii


Tratament de infrumusetare realizat de un barbat indian

In India, igiena si ingrijirea personala sunt foarte importante pentru barbati. Pentru a evita pielea lipicioasa si pentru a mirosi proaspat, multi barbati indieni folosesc pudra de talc. Tinerii folosesc, de asemenea, produse de exfoliere pentru a elimina celulele moarte si a preveni acneea.

Nuanta pielii de portelan a femeilor japoneze


Pielea translucida este un standard de frumusete pentru japonezi, ceea ce inseamna ca pigmentii din produsele de machiaj (fond de ten) nu trebuie sa se prinda de parul facial pufos. Pe vremea gheisei japoneze, unele femei isi radeau discret parul facial pentru a obtine acest aspect foarte usor de portelan.

Retete traditionale


Peste tot in lume, studiile arata modul in care retete importante transmise de la o generatie la alta inspirate de medicina traditionala (in China), medicina Ayurveda (in India), s-au transmis pe cale orala sau au fost pur si simplu dictate de obiceiuri si traditii si credinte profunde.