Pilonii inovatiei responsabile

Promisiunea de fiabilitate fata de consumatori, respectarea diversitatii umane si a mediului, angajamentele etice L'Oréal si-au bazat strategia de inovare pe o platforma de valori fundamentale, impartasite de catre toate echipele sale din intreaga lume.

Teste predictive de piele reconstruita
Teste predictive de piele reconstruita

Echipele Diviziei de Cercetare si Inovare L'Oreal aplica principiile de inovare durabila si responsabila pe o baza de zi cu zi. Ascultand asteptarile consumatorilor, acestea se angajeaza sa urmareasca frumusetea etica care respecta diversitatea. In cadrul activitatilor sale de cercetare, grupul este deosebit de vigilent in cinci domenii: sanatate umana (angajati, consumatori, profesionisti), respectul fata de mediu, etica, comertul echitabil si luarea in considerare a impactului social si societal al inovatiei

O prioritate absoluta: siguranta produsului


In 1909 cand Eugene Schueller a creat "Société des teintures inoffensives", care avea sa devina L'Oréal, el a fost un pionier. De atunci, grupul a investit permanent in evaluarea sigurantei produselor si ingredientelor din care sunt realizate. Datorita angajamentului sau stiintific constant, L'Oréal a contribuit la evolutia cunostintelor despre toxicologie*. Astazi, datorita, mai ales, unei evaluari predictive careia grupul i-a dedicat un centru global ultramodern in anul 2011, echipele stiu cum sa faca previziuni timpurii si fiabile cu privire la efectele nedorite si benefice ale ingredientelor si ale produselor.

* studierea efectelor nocive ale substantelor pe un organism

RESPECT FATA DE MEDIU


A fi in serviciul infrumusetarii reprezinta, de asemenea, conservarea frumusetii planetei noastre. L'Oréal a fost mereu cu un pas inaintea dispozitiilor de reglementare referitoare la mediul inconjurator. Inca din anul 1995, Grupul a achizitionat un laborator de eco-toxicologie pentru a masura si modela potentialul impact al produselor asupra ecosistemelor (apa, sol, aer) si asupra biodiversitatii. In 1999, a adoptat principiile chimiei verzi pentru sinteza ingredientelor. Incepand cu anul 2006, portofoliul de materii prime a fost sub supraveghere constanta pentru obtinerea indicatorilor de mediu. Procesele de inovare sunt in conformitate cu liniile directoare privind proiectarea ecologica care reduce impactul produselor asupra mediului pe parcursul intregului lor ciclu de viata. Aceste linii directoare sunt impartasite furnizorilor si partenerilor.

Stiinta si etica avanseaza impreuna


Cercetatorii ​​L'Oreal au pus cu succes progresele stiintifice (ingineria tesuturilor, decodarea genomului uman, modelarea, tehnicile de imagistica), in serviciul inovatiei responsabile. Utilizarea testelor de noua generatie face posibila evaluarea sigurantei ingredientelor fara testarea lor pe animale (L'Oréal a oprit testarea produselor finite pe animale in anul 1989), iar in viitorul apropiat, va fi capabila sa evalueze eficacitatea clinica fara a recurge la biopsie (prelevare de probe de tesut uman).

Spre achizitii publice mai corecte


Prin programul global de achizitii publice de comert echitabil, Externalizarea Solidaritatii, lansat in anul 2010, L'Oréal a implementat un proces de achizitii la nivel mondial pentru ingredientele sale intr-o initiativa globala de comert echitabil ghidata de expertiza marcii Body Shop. In selectarea furnizorilor, ia in considerare, in plus fata de preturi corecte, alte dimensiuni, cum ar fi protectia biodiversitatii, lupta impotriva biopirateriei, si autonomia sociala si societala a comunitatilor locale.

Inovare adaptate la diversitatea la nivel mondial


Respectul pentru diversitatea tipurilor de frumusete este o sursa constanta de inspiratie pentru procesul de inovare L'Oréal. De peste zece ani, datorita geocosmeticii, prin ascultarea consumatorilor si respectarea ritualurilor de infrumusetare din intreaga lume grupul a realizat o parte esentiala a misiunii si activitati de cercetare si inovare. Avand ambitia de a crea produse adaptate tuturor, in functie de nevoile individuale, obiceiurile, mediu, puterea de cumparare.