O abordare stiintifica a simturilor

Un tratament de ingrijire a pielii sau un gest de infrumusetare stimuleaza toate simturile noastre. Acesta este motivul pentru care L'Oréal a acordat intotdeauna o mare atentie evaluarii senzoriale a produselor sale, componenta cheie in preferintele consumatorilor.

Testare instrumentala la Centrul de Cercetare si Inovatie din Pudong, China

Testare instrumentala la Centrul de Cercetare si Inovatie din Pudong, China

Testare instrumentala la Centrul de Cercetare si Inovatie din Pudong, China

Testare instrumentala la Centrul de Cercetare si Inovatie din Pudong, China

Utilizarea unui produs cosmetic - crema, samponul, mascara... - implica simturile noastre. Identificarea acestor senzatii si traducerea acestora in date obiective pentru a intelege mai bine care este analiza senzoriale pe care isi propune sa o realizeze. L'Oréal a fost mult timp in frunte in acest domeniu: inca din 1987, grupul a creat un laborator de cercetare dedicat in intregime acestei discipline. Echipele sale contribuie cu expertiza lor la dezvoltarea de produse noi sau la evolutia produselor existente. Numai analiza senzoriala poate asigura intr-adevar faptul ca performanta unui produs indeplineste asteptarile consumatorilor.


O metoda stiintifica


Procesul incepe cu definirea terminologiei precise pentru a descrie profilul senzorial al produsului. De exemplu, o crema ar putea fi descrisa ca fiind lipicioasa sau grasa. In jur de douazeci de termeni sunt definiti in acest mod. Utilizati sistematic de catre experti in teste, ei fac posibila adunarea reactiilor coerente si precise. Fiecare produs este testat de cel putin 30 de experti pregatiti si cu experienta, care intervin ca "instrumente umane veritabile de masura". Bazat pe reactiile lor, se stabileste un profil senzorial al produsului. In cazul in care rezultatele sunt considerate satisfacatoare, produsul va fi testat pe un grup de consumatori. Acest ultim pas solicita, de asemenea, tehnici analitice riguroase, cum ar fi cartografierea emotiilor exprimate in timpul testelor, sau analiza limbajului corpului consumatorilor, filmati atunci cand utilizeaza produsul.

Evaluare instrumentala

Pentru a verifica performanta unui produs, echipele L'Oréal de ingineri, mecanici si opticieni au conceput masini folosite pentru a masura proprietatile fizice ale pielii si ale parului dupa aplicarea unei formule. Obiectivitatea acestor metode se bazeaza pe capacitatea lor de a reproduce conditiile reale de aplicare sau utilizare a produselor. Intre diviziile de produse de ingrijire a parului, a pielii si de machiaj, s-au imaginat aproape o suta de masini: analiza topografica a microreliefului pielii, xenotest, chromasphere, skinchip, pendulul de flexibilitate, aplatizator bucle, peruca mobila, tester de zgariere a unghiilor lacuite, test de rezistenta la apa pentru mascara ...