Responsabilitatea sociala de achizitii

Echipe specializate in anumite tipuri de bunuri si servicii furnizate sunt divizate in sase divizii de achizitie.

Argan
Argan

Cand vine vorba de probleme sociale, grupul nu se limiteaza la propriile divizii. Include si reteaua mondiala de furnizori. Pentru L'Oréal, o prioritate este aderarea la drepturile fundamentale ale omului si diversitate, care inspira intregul program Buy&Care. Mai presus de toate, doua activitati ilustreaza asta: auditurile sociale care au fost efectuate in randul furnizorilor si un program comun de achizitii care este dezvoltat.

Politica Auditului Social


Ca si semnatar al United Nations Global Compact, L'Oréal se asteapta ca furnizorii sai sa adere la conventiile de baza ale Organizatiei Internationale de Munca si la legislatia locala, in special in problemele cu privire la salariul minim, timpul de lucru si sanatatea si siguranta ocupationala. Auditurile sociale sunt efectuate de companii externe independente in sediile furnizorilor, astfel monitorizandu-i indeaproape aderarea posibila. Auditurile sunt realizate sistematic de subcontractori, oriunde in lume ar avea baza, la fel si pentru furnizorii de materii prime, impachetari si POS* reclame in tarile sensibile. Auditurile sociale si de sanatate/siguranta sunt frecvent conduse in randurile lantului logistic, cu scopul de validare a selectiei unor noi furnizori si de contribuire la dezvoltarea bunelor practici de afaceri in randul furnizorile deja existenti.

* POS : punct de vanzare a reclamelor.

Din 2006, peste 3.300 de frunizori au fost auditati, cu 567 de audituri avand loc in 2010 si 793 in 2011.


Solidarity Sourcing: sourcing that fights against exclusion
Transcrierea text a inregistrarii video

Des achats solidaires pour lutter contre l’exclusion

Un program comun din inima afacerii


Volumul ridicat de achizitii facute de L'Oréal face grupul o parghie economica si sociala. Grupul a decis asadar sa-si foloseasca programul de achizitii ca o cale de a promova includerea, prin programul "Solidarity Sourcing", care a fost lansat in 2010. Acest program nu este nici un program de sponsorizare nici o caritate; el acopera toate zonele geografice si diviziile de achizitii si este complet integrat in modelul de afaceri a companiei. Face posibila deschiderea procesului de achizitii pentru a include noi tipuri de furnizori: aceia cu acces mai bun la majoritatea consumatorilor si aceia care angajeaza persoane in general excluse din angajari (handicapati sau persoane social dezavantajate, persoane din comunitatile rurale). Aceasta abordare este de asemenea urmata de furnizorii deja existenti cand vine vorba de propriile politici de achizitii.

Proiecte integrate in strategia de achizitii


Propunerea unor proiecte comune in parteneriat cu expertiii economici si sociali (ONG, asociatii, partile publice interesate) devine astfel un element major in procesul de luare a deciilor pe baza de propuneri. Proiectele sunt selectate si monitorizate pe baza unui anumit numar de criterii, inclusiv urmatoarele: valoarea achizitiilor, competitivitatea pe piata, numarul de locuri de munca realizate si cele existente, reproductibilitatea si durabilitatea proiectului. Proiectele "Solidarity Sourcing" sunt asadar proiecte pe termen lung care sunt esentiale pentru activitatea grupului si sunt in concordanta cu strategia sa de achizitii (cu privire la calitate, competitivitate, timp de livrare, aderare la principiile etice, sociale si de protectie a mediului). In doi ani, 120 de initiative au fost incepute in 47 de tari, furnizand acces la angajari pe termen lung si la un venit mai bun pentru 14.000 de oameni.