Abordarea noastra de promovare a diversitatilor

Timp de un deceniu, L'Oréal s-a gandit la acest lucru si si-a indreptat atentia spre crearea unei politici de diversitati. Aceasta are la baza initiativele intreprinse in trei domenii strategice: resurse umane, marketing si achizitii.

Principalele actiuni de diversitate la L’Oréal
Principalele actiuni de diversitate la L’Oréal

Diversitatea este o problema importanta pentru L'Oréal. Include recunoasterea, acceptarea, evaluarea diferentelor si valorificarea acestora pentru a accelera cresterea companiei. Deoarece compania are mai multe dimensiuni, L'Oréal prefera sa vorbeasca despre diversitati la plural. In acest domeniu, ca si in altele, grupul a inceput prin luarea unor initiative, apoi a evaluat progresele realizate pentru a profesionaliza si extinde abordarea la scara internationala.

Pentru L'Oréal, evaluarea este o parte esentiala a abordarii, deoarece face posibila orientarea politicilor care sunt puse in aplicare in domeniul diversitatii si, in acest fel, progresarea in aceste domenii. Grupul accelereaza implementarea politicii sale de diversitati si valorile sale corporative ori de cate ori are o prezenta si ori de cate ori deschide noi filiale.

Dezvoltarea Cartei de Diversitate in diferite tari


Semnarea Cartei Etice in 2000 si a Pactului Universal in 2003 au fost primele angajamente ale L'Oréal pentru promovarea nediscriminarii si respectul pentru diferentele individuale. Odata cu semnarea Cartei de Diversitate in Franta in anul 2004, planul de actiune a fost definit, sustinut in anul 2006 prin crearea unei retele globale de diversitate in cadrul filialor. De atunci, mai multe Carte de Diversitate au fost semnate in filialele europene: Belgia (2007), Germania (2008), Spania (2009).

In ultimii ani, L'Oréal si-a intensificat abordarea prin implicarea directa, alaturi de alti parteneri, in crearea cartelor nationale de diversitate. Acest lucru a avut loc in Italia, in colaborare cu Asociatia Sodalitas in 2009, in Suedia in 2010 si in Polonia in 2012. Acest proces continua si este in crestere.

In paralel, angajamentul grupului s-a raspandit in Franta, in alte dimensiuni ale diversitatii, precum egalitatea profesionala, paternitatea, mediul social sau chiar varsta: crearea Cartei pentru sprijinirea parintilor (2008), a "Plan Espoir Banlieues" (2008) si a acordurilor companiei referitoare la angajarea persoanelor in varsta (2009).

Politica de Diversitati 2010-2015


Ambitia L'Oréal este de a deveni liderul mondial recunoscut in managementul diversitatilor. Aceasta ambitie de conducere ne incita, pentru a fi eficienti, a ne concentra politica pe trei directii strategice de actiune: resurse umane, marketing / comunicare si achizitii; lucrand in mod prioritar pe trei aspecte: sex, dizabilitati si mediul social si etnic. Definita in acest fel, pentru perioada 2010-2015, politica grupului implica de acum toate filialele. Cu un obiectiv comun, se acorda prioritate activitatii pentru a facilita o implementare rapida si la nivel mondial.

Principalele actiuni


  • Diversificarea surselor noastre de recrutare pentru a cauta si a dobandi talente care reprezinta o mai mare diversitate culturala si sociala.
  • Reducerea diferentei salariale dintre barbati si femei in punctul in care ele dispar.
  • Intensificarea ratei de aparitie a talentelor femeilor de la nivelul superior al organizatiei.
  • Facilitarea si promovarea angajarii persoanelor cu dizabilitati, in conformitate cu legislatia nationala sau dincolo de aceasta.
  • Produsele L'Oréal accesibile tuturor consumatorilor.
  • Practicarea unei politici de achizitii responsabile, mai ales a uneia care actioneaza impotriva excluderii.