1909-1956 : Primii pasi, constructia unui model

Primii pasi, constructia unui model

L’Oréal d’Or

© L'Oréal Archives/Jean-Claude, All rights reserved

L’Oréal d’Or

© L'Oréal Archives/Jean-Claude, All rights reserved

In 1909, Eugène Schueller, un chimist tanar cu spirit antreprenorial, a fondat compania care avea sa devina grupul L'Oréal. Totul a inceput cu una dintre primele vopsele de par pe care el a formulat-o, fabricat-o si vandut-o la saloanele de coafura pariziene. Cu aceasta, fondatorul grupului a plasmuit prima legatura din ceea ce este inca ADN-ul grupului L'Oréal: cercetarea si inovarea in serviciul de frumusete.

An

1909

  • © L'Oréal

    Eugène Schueller termina Scoala de Inginerie Chimica Nationala din Franta "Ecole Nationale Superieure de Chimie de Paris" in 1904 si continua prin a crea compania care va deveni mai tarziu L'Oréal, "Société Française des Teintures Inoffensives pour cheveux" , pe 30 iulie 1909.
    Tanarul chimist Schueller isi demonstreaza in 1907 capacitatea inovativa prin crearea primei formule a vopselei de par sub numele de Oréal, folosind un amestec de compusi chimici inofensivi. La acel moment, aceasta vopsea de par a reprezentat un progres remarcabil, oferind o gama subtila de culori in contrast cu alte metode de pe piata, care foloseau henna sau saruri minerale, producand un aspect luminos, oarecum artificial. Schueller a depus pentru un brevet (n ° 383920) la data de 24 martie 1908.

  • © L'Oréal

    Prima editie a La Coiffure de Paris este publicata in octombrie 1909, oferind contributii de la medici, scriitori si chimisti. Eugène Schueller face parte din echipa editoriala si conduce divizia de stiinta, revolutionand cu un articol despre colorarea parului, in care el este primul care recomanda testarile de produs. Schueller cumpara revista in 1912.

1910

  • © L'Oréal

    Prin determinarea si ambitia lui, Eugène Schueller reuseste sa convinga stilistii din Paris sa utilizeze vopselele lui. Schueller este plin de idei pentru noua sa companie si angajeaza reprezentanti care sa vanda produsele sale in toata Franta. De asemenea, el infiinteaza o scoala de invatare a tehnicilor de vopsire a parului pe Rue du Louvre din Paris. Intelegand rapid ca succesul sau este strans legat de stilistii de par, el isi propune sa creeze o legatura speciala cu aceasta profesie, care creste puternic in timp.

1920

  • © L'Oréal

    Odata cu terminarea razboiului, o noua era incepe. In toata lumea, femeile muncesc, castiga bani, fiind mult mai interesate de modul cum arata si incercand sa gaseasca metode prin care sa evite ca firele de par alb sa dezvaluie varsta lor. Vopselele de par Oréal sunt un mare succes, chiar si dincolo de granitele Frantei, realizand o noua legatura cu Italia in 1910, Austria in 1911 si Tarile de Jos in 1913, ajungand chiar in USA, Canda, UK si Brazilia.

1925

  • © L'Oréal Archives/ Jean-Claude, All rights reserved

    Cu un deosebit talent comercial, Eugène Schueller continua sa se implice si in alte eforturi, produce celuloid, lac si plastic (chiar infiinteaza o companie in Rusia!). Succesele sale in industrie servesc doar pentru a-i intari convingerea ca cercetarea si inovarea constituie piatra de temelie a cresterii si a succesului. Schueller continua sa inoveze in industria de frumusete, dezvaluind L'Oréal d'Or, un produs inovator de deschidere a culorii parului ce creeaza de nuante aurii si conduce la aspect mai natural pentru parul blond.

1928

  • © L'Oréal
    © loupot, Paris 2009

    Eugène Schueller preia compania Savons Français, care a fost fondata in 1920. Sediul de productie al companiei, situat pe Rue Martre in Clichy, va deveni mai tarziu sediul central al L'Oréal. Eugène Schueller incepe sa puna in actiune planurile de modernizare a afacerii, cu accent pe imbunatatirea calitatii si pe campania publicitara pentru faimosul brand Monsavon.

  • © L'Oréal /Rudomine/DR

    (O'Cap lotiune de par: se emulsioneaza si se spala fara apa). Cu oamenii care inca isi spala parul relativ rar, aceasta spuma de spalare a parului care isi tragea numele de la termenul francez pentru lotiune de par, Eau Capillaire , pune samponul pe piata, reflectand premisele unei abordari educationale care a avut loc datorita lui Eugène Schueller: o campanie pentru a face treptat francezii mai constienti de problemele de igiena personala.

1929

  • © L'Oréal
    © loupot, Paris 2009

    In incercarea de a oferi vopselele de par tot mai subtile, de durata, Eugène Schueller urmareste sa dezvolte o solutie coloranta organica capabila sa penetreze firul de par, bazandu-se pe un brevet inregistrat cu cativa ani in urma pentru un grup de coloranti cu penetrare rapida cunoscuti sub numele de paradiamine.Imédia se bucura de un brusc succes orbitor, consolidat de o noua solutie cu ambalaj inovator lansat in 1931: in timp ce concurentii isi comercializeaza produsele in recipiente mari, cu un risc ridicat de oxidare, Schueller sparge tiparele de ambalare a produselor Imédia in doze individuale, pentru a spori siguranta si confortul atat pentru stilistii de par cat si pentru clientii finali.

  • © L'Oréal /DR

    Eugène Schueller realizeaza rapid valoarea uneia dintre primele sale solutii de decolorare, sustinand: "Acest flacon mic detine o industrie uriasa! Intr-o zi, milioane de brunete vor dori sa fie blonde". Lumea cinematografiei i-a demonstrat ca a avut dreptate. Vedetele de la Hollywood, conduse de Jean Harlow, care era cap de afis in filmul "Platinum Blonde", a lansat noul trend, cu blondul vazut ca fiind culoarea cea mai seducatoare a timpului. L'Oréal Blanc praf de decolorare a fost un succes imens in randul coaforii de top, chiar dand nastere la clubul "Platinum Blonde", format din consumatori entuziasti!

1931

  • © L'Oréal
    © loupot, Paris 200

    Nemultumindu-se doar sa creeze produse noi, Eugène Schueller isi foloseste talentele pentru a dezvolta evenimente de promovare si a inventa noi strategii de publicitate. In 1931, el are idea de a aplica o pancarda pe fata unei cladiri pariziene pentru a crea un panou urias pentru lotiunea de par O'Cap. In 1932, cu publicitatea radio inca in stadiu incipient si reclame citite de la inceput pana la sfarsit in studio, Schueller este primul care difuzeaza o reclama care este mai degraba cantata decat vorbita. Asa a luat nastere "jingle"-ul.
    Schueller credea ca exista doua tipuri de publicitate: publicitatea de atac , conceputa pentru a creste interesul si publicitatea de mentinere , conceputa pentru a maximiza vanzarile.

1933

  • © L'Oréal / Arik Nepo, All rights reserved

    Pentru a incuraja femeile sa se concentreze mai mult pe produse de ingrijire intr-un moment in care industria produselor de infrumusetare si de igiena personala ajuta femeile sa se bucure de o mai mare libertate, Eugène Schueller publica Votre Beauté , prima revista lunara pentru sanatatea si frumusetea femeilor. Chimistul producator adauga inca o sageata in arcul de atac sau prin munca sa de editor, jurnalist si director artistic, cautand permanent cele mai bune modalitati de a satisface asteptarile reale, stilul de viata si nevoile femeilor. Rezultatul este o abordare noua a gandirii asupra aspectului personal.

  • © L'Oréal / Vitez Studio, All rights reserved

    Samponul, care provine din cuvantul hindus "champo" adica masaj sau a framanta" a devenit asadar un produs de zi cu zi. Nu e un lucru surprinzator, tinand cont de sampoanele care erau facute de coafori si care utilizau sapun negru fiert in apa amestecata cu cristale de soda, nu erau foarte populare in randul consumatorilor. L’Oréal da in sfarsit celor din industrie un sampon adevarat fara sapun (sulfati alcoolici grasi) care este considerabil mai bland cu parul si este vandut in sticle de 1L. Cunoscut ca "Dopal", gama de produse este vanduta si astazi sub brandul "Dop".