1957-1983 : "Pe drum spre Marele L’Oréal"

"Pe drum spre Marele L’Oréal"

1957-1983:

© Pierre Derly for L'Oréal

1957-1983:

© Pierre Derly for L'Oréal

Acestea sunt anii de formare a "Marelui L'Oréal ".

La idemnul presedintelui François Dalle, grupul incepe sa se extinda la nivel international.

Achizitii de branduri strategice marcheaza inceputul unei perioade de crestere spectaculoasa a companiei. Produse emblematice iau nastere.

Motto-ul companiei este "Savoir saisir ce qui commence" (Profita de noile oportunitati).

An

1957

  • © L'Oréal

    De indata ce a preluat conducerea L'Oréal dupa moartea lui Eugène Schueller, François Dalle da un nou impuls companiei. Creator al "Le Grand L'Oréal", intotdeauna la curent cu constiinta sociala a zilei si initiator de instruire in cadrul companiei, François Dalle are tot timpul in vedere viitorul care, pentru el, este singurul factor de progres. Este un vizionar, care va aplica o politica de achizitii specifice in scopul de a extinde pozitia grupului in noile sectoare de piata si de noi canale de distributie; dezvolta cercetarea, forta motrice din spatele cresterii interne; cresterii prezentei internationala a Grupului; si a posibilitatii de a face frumusetea mai accesibila pentru a castiga noi consumatori.

1959

  • © L'Oréal /DR

    Prezent pe piata braziliana de la sfarsitul anilor 1930, L'Oréal raspunde la boom-ul din 1950 stabilind o noua prezenta directa in tara, formand FAPROCO (Fábrica Produtos Cosméticos SA) in 1959. Este atat de plin de succes, incat, cu cele doua fabrici din Rio de Janeiro si São Paulo, L'Oréal Brazilia este astazi o platforma de export pentru intreaga America Latina si este gata in 2009 pentru a sarbatori 50 de ani.

1960

  • © L'Oréal /DR

    L'Oréal Net pentru saloane de coafura in 1958, urmat de Elnett - de la Elle (ea) si nette (curat) - pentru consumatori in 1962, sunt nu numai o indepartare completa de la traditia stabilita a produselor de coafura, dominata pana la acel moment de briliantina si lacuire elastica, dar sunt mai presus de toate un mod nou si extraordinar de a fixa coafuri. Reprezinta un "la revedere" de la par rigid si "salut" pentru parul care este moale, matasos la atingere! In 1962, Elnett Satin adopta o silueta de aur subtire si devine "zeita de aur". In 1968, o alta inovatie: micro-spray-ul ce imprastie o ceata chiar mai fin distribuita peste tot parul, care se perieaza pur si simplu cu minim de efort. Multumita aceastei formule revolutionare, inca neegalata, L'Oréal este fixativul-lider de piata la nivel mondial. Povestea unui produs mitic legat cu propria istorie L'Oréal.

  • © L'Oréal /DR

    Belle Color, unul dintre primele sampoane de colorare, joaca un rol vital in dezvoltarea pietei de vopsire acasa. Usurinta si viteza de aplicare trebuie sa fie cheia succesului sau. Se prefigureaza lansarea Récital cativa ani mai tarziu.

1963

  • © L'Oréal

    Ca o recunoastere a dezvoltarii sale spectaculoase inca rasunatoare, Grupul L'Oréal este listat la Bursa de Valori din Paris care ii da acces la noi resurse financiare. Capitalizarea de piata a Grupului a crescut de mai mult de 750 de ori din 1967.

  • © Alain Le Foll

    Femeile franceze descopera secretele practicilor de baie japoneza cu prima spuma de baie, Obao: un nume care se inspira direct de la O-furo, baie traditionala japoneza, care este atat un ritual de relaxare cat si un mod de cult de a reincarca bateriile cuiva. O noua abordare care se adreseaza pentru cererea dobandita de toaleta, care sunt mult mai sofisticate decat un baton de sapun.

1964

  • © L'Oréal / DR

    Fondat in 1935 de Armand Petitjean si fratii d'Ornano, Lancôme este un brand fabulos de parfumuri, ingrijire a pielii si machiaj care in acest moment este deja intruchiparea elegantei si a stilului francez, in multe tari. Produsele sale majore (cum ar fi crema Nutrix creata in 1936), prezenta internationala si reteaua de tehniciani - ambasadori cuceresc L'Oréal-ul, care doreste sa se pozitioneze in sectorul cosmeticelor de lux si canalul de parfumerie. Achizitia lui Lancôme in 1964 este prima piatra de temelie pe drumul de a deveni un imperiu al produselor de lux.

  • © L'Oréal / DR

    L'Oréal duce saloanele de coafura pe teritoriul revolutionar, completand obisnuitele servicii de colorare si de stil, cu un nou concept: de ingrijire a parului, cu o gama de produse specializate numite Kerastase. Ce face acest concept aparte este o combinatie dintre cele mai bune formule pentru a iesi din laboratoarele de cercetare L'Oréal, expertiza stilistilor si modul in care programul de ingrijire este adaptat la tipurile de par individuale. Tratamentele sunt extrem de sofisticate cu pasi efectuati intr-o ordine specifica, transformandu-le intr-un real ritual de frumusete: diagnostic, masajul scalpului si tratamentul expert aplicat prin tehnici special dezvoltate. O experienta unica de lux pentru a spori frumusetea si bunastarea.
    In 1967, produsele Kerastase au devenit disponibile pentru revanzare catre clienti, ceea ce permite femeilor sa prelungeasca beneficiile de ingrijire din salon in propriile lor case. Vanzarea de produse pentru clienti este, de asemenea, o noua sursa de venituri pentru saloane.

1965

  • © L'Oréal /  Saurin, All rights reserved

    Laboratoarele Garnier au comercializat cu succes diverse produse pentru par din 1920: lotiunea Garnier pe baza de plante, sampoanele Moelle Garnier energie-impuls cu extracte naturale, Moelle Color colorant de parul si asa mai departe. Achizitionarea Garnier permite L'Oréal sa dobandeasca un portofoliu de produse pentru ingrijirea parului complementare cu o pozitionare organica - o abordare diferita pentru ingrijirea parului.

1966

  • © Francis Giacobetti

    Inarmat cu experienta parfumeriei Lancôme si dornic sa-si continue expansiunea pe piata bunurilor de lux, L'Oréal isi uneste fortele pentru prima data cu un creator de moda francez important, Guy Laroche, pentru a crea o serie de parfumuri. Primul produs al acestei asociatii este Fidji, care devine un parfum clasic, cu sloganul publicitar de neuitat: "O femeie este o insula. Fidji este parfumul ei ".

  • © L'Oréal / DR

    Nu mai este nevoie sa mergi la coafor pentru a avea parul vopsit: L'Oréal lanseaza Récital pe piata produselor de larg consum: kituri de colorare a parului concepute pentru femei pentru a le utiliza in confortul si intimitatea bai proprii, astfel incat sa-si poata colora parul la domiciliu, in deplina siguranta. Juramant lui François Dalle de "a face frumusetea accesibila cat mai multor femei posibil" incepe sa prindă contur.

1967

  • © L'Oréal

    Ca raspuns la dorintele femeilor care prefera sa nu isi faca permanent in par, L'Oréal lanseaza Mini Vague, o tehnologie complet noua, care ii ofera parului catifelare, forma si volum. Secretul este un amestec mai bland din care rezulta o ondulare mai naturala. Este atat deplin de succes ca "Mni Vague" intra chiar in limba franceza ca termenul care descrie un fel mai usor de Permament, echivalentul a semi-bucla in limba engleza.