1984-2000 : Devine numarul unu in frumusete

Devine numarul unu in frumusete

Reclama Lancôme: Trésor

© Thorkil Gudnason

Reclama Lancôme: Trésor

© Thorkil Gudnason

Acesti doisprezece ani marcati de o perioada mare de crestere pentru L'Oréal, in principal datorita investitiilor semnificative facute de grup in domeniul cercetării.

Alaturi de aceste eforturi sunt produsele strategice lansate care nu numai ca fac istorie, dar, de asemenea, reusesc sa consolideze imaginea de brand a Grupului.

In 1988, succesorul lui François Dalle, pionierul in cercetare si dezvoltare Charles Zviak, preda fraiele companiei lui Lindsay Owen-Jones, un director cu adevarat remarcabil

.

Sub conducerea sa, grupul se va schimba complet pentru a deveni lider mondial in produsele cosmetice, prin prezenta la nivel mondial a marcilor sale si achizitii strategice.

An

1984

  • © L'Oréal Archives/ DR

    Un companion loial pentru François Dalle, Charles Zviak devine director la varsta de 62 de ani, dupa o cariera profesionala lunga la L'Oréal. Alaturand companiei marca Monsavon in 1945, el participa la dezvoltarea procesului de saponificare continua.
    El devine parte a departamentului de cercetare L'Oréal, in calitate de sef de dezvoltare pentru "permanentul la rece" ( OREOL ).
    El continua sa infiinteze un laborator de cercetare aplicata cu vreo cincisprezece cercetatori.
    Eugène Schueller si François Dalle decid sa separe cercetarea fundamentala si cercetarea aplicata, punand haturile in mainile lui Charles Zviak, care este numit sef de productie si tehnologie.
    Ca adevaratul creator de cercetare aplicativa, domnul Zviak crede in ceea ce el numeste relatia Cercetare / Marketing, care promoveaza schimbul continuu intre cercetare si tendintele curente de marketing.
    In 1973 el este numit vicepresedinte executiv al L'Oréal. Apoi, in 1984, el devine CEO-ul companiei, o pozitie in care a ramas pana in 1988.
    Un principiu superior a guvernat intotdeauna munca sa: calitatea. Un om de mare valoare, el a fost recunoscut pentru standardele sale riguroase intelectuale si etice. Cand a murit, in 08 iulie 1990, o tristete profunda a umplut laboratoarele.

1985

  • © L'Oréal Archives/ DR

    In prim plan al noilor tendinte, L'Oréal imbratiseaza stilul anilor '80. Strada este plina cu surse infinite de inspiratie, stilistii sunt lasati liberi si devin o marca de expresie individuala. Prin urmare, L'Oréal creeaza o linie completa produse de coafura: geluri, spume, spray-uri. Bazate pe formule unice, inovatoare, aceste produse ofera tuturor, indiferent de varsta sau de tip de par, libertatea de a-si crea un stil propriu. Aceasta constituie un set de instrumente de stil veritabil, permitand utilizatorilor sa devina propriul lor stilist. Rezultatul este un succes imens in intreaga lume. Douazeci si cinci de ani mai tarziu, Studio Line pastreaza spiritul sau de pionierat si ramane in avangarda tendintelor de coafura.

  • © Bruce Weber for Polo

    L'Oréal obtine licenta Ralph Lauren si continua saga fabuloasa de arome Polo pentru barbati, create in 1978. Achizitia ancoreaza pozitia L'Oréal pe piata produselor de lux in Statele Unite si a parfumurilor barbatesti de lux.

  • © Herb Ritts for Paloma Picasso

    Nescapand din vedere extinderea afacerilor sale cu parfumuri, L'Oréal isi continua strategia sa de a colabora cu designeri de ultima ora. Grupul face echipa cu Paloma Picasso, designer de bijuterii si de moda, fiica unei figuri simbolice si ea insasi un purtator de cuvant carismatic din anii '80. Ea da aromei numele ei, proiecteaza sticla, selecteaza compozitia sa - un impetuos, distins chypre - si-l infasoara in rosu, culoarea semnaturii ei, de neimaginat la momentul acela in parfumerii. Rezultatul este maiestruos: brandul este un succes instantaneu in intreaga lume.

  • © Jean-Loup Sieff

    In sfarsit, prima linie de produse de ingrijire a pielii destinate exclusiv barbatilor! Racoritoare, texturi non-grase, special adaptate pentru pielea de sex masculin, formele lor ergonomice si campanie media de drept-inainte cuceresc barbatii din intreaga lume. Un adevarat pionier in 1985, Biotherm Homme este lider astazi in produsele de ingrijire a pielii pentru barbati in mai mult de 70 de tari.

1986

  • © Fabrizio Ferri for Lancôme

    Niosôme, prima crema anti-imbatranire, va aduce Lancôme in tehnologia de ingrijire a pielii state-of-the-art. Datorita unei formule patentate de L'Oréal in 1980, pentru prima data, ingredientele active sunt "vectorizate", adica incapsulate in scopul de a le proteja si de a le transmite in straturile epidermei unde acestea sunt cele mai eficiente.

1987

  • © DR

    L'Oréal isi canalizeaza energia intr-o noua retea de distributie: cataloage de comanda pe e-mail. Facand echipa cu Les 3 Suisses, una dintre cele mai importante companii de corspondenta din Europa, Grupul lanseaza un catalog de ​​produse de frumusete, cunoscut sub numele de Club des Créateurs de Beauté (Clubul Creatorilor de Frumusete). Toate produsele sunt create de designeri de top, cum ar fi produsele de machiaj de Agnes B., produse de ingrijirea parului de Jean-Marc Maniatis, pentru a numi doar cativa si sunt rezultatul cercetarii L'Oréal. In 2008, L'Oréal devine unicul proprietar al CCB.

  • © Vichy / DR

    Valorificandu-si prezenta puternica in reteaua de farmacii, Vichy lanseaza o gama completa de produse de ingrijire a pielii pentru barbati, numita Basic Homme.

1988

  • © L'Oréal /DR

    Sub conducerea acestui director extrem de neconventional, Grupul trece printr-o transformare radicala si profunda. Lindsay Owen-Jones ia ceea ce este in esenta o companie de export francez si o transforma intr-un grup international, care opereaza in peste 130 de tari si este prezent in toate retelele de distributie. De la o companie producatoare de produse pentru ingrijirea parului in primul rand, el creeaza o serie mai echilibrata de activitati, centrate in jurul celor 5 piloni de baza: culorarea parului, ingrijirea parului, a pielii, machiaj si parfumuri. De la o serie de branduri nationale, el a creat un portofoliu de 23 de megabranduri internationale, concepute pentru a satisface nevoile atat femeilor cat si barbatilor din intreaga lume. Si de la un grup cu o viziune a frumusetii si elegantei integral "fabricata-in-Franta", el stabileste un standard de diversitate, care cuprinde toate tipurile de necesitati etnice, pentru toate nivelele puterii de cumparare si toate asteptarile culturale, in domeniul infrumusetarii.

1989

  • L'Oréal sprijina programul  "Look Good Feel Better" din SUA

    Cosmeticele servesc, de asemenea, unei nevoi sociala, deoarece acestea pot ajuta foarte mult oamenii bolnavi sa se simta mai bine in pielea lor. Prin urmare, L'Oréal a investit semnificativ in programul dezvoltat in Statele Unite de catre Consliul de Ingirjire Personala, care ajuta femeile bolnave de cancer sa se descurce cu efectele secundare fizice al tratementelor lor. Astazi, programul se realizeaza cu sprijinul L'Oréal in mai multe tari europene.

  • © Igor Monsigna

    L'Oréal achizitioneaza Helena Rubinstein, brandul american de produse de ingrijire a pielii. Acest brand inovator, de lux, creat in imaginea faimosului sau fondatorul, este deja bine pozitionat pe pietele europene, japoneze si in America de Sud. Rotunjind gama de produse, grupul isi propune sa il pozitioneze ca un brand-pilot in Divizia Produse de Lux.
    Dupa Helena Rubenstein, L'Oréal semneaza un contract de licenta cu Giorgio Armani, care permite companiei sa promoveze acest nume important in lumea modei, sinonim cu eleganta atemporala si prestigiu, in zona de produse cosmetice si parfum. Aceste recente achizitii permit L'Oréal sa-si extinda portofoliul international de branduri de lux cu brandul francez, Lancôme si marca americana Ralph Lauren.

  • © La Roche-Posay

    L'Oréal isi consolideaza expertiza dermatologica si prezenta in retelele de farmacii cu achizitionarea La Roche-Posay, un produs dermatologic de inalta tehnologie recomandat de medicii dermatologi din toata lumea.