L’Oréal, pe primul loc în Europa în ceea ce privește echilibrul de gen, potrivit Equileap
Group

L’Oréal s-a clasat pe locul întâi în Europa în Clasamentul Egalității de Gen, potrivit topului realizat de Equileap. Clasamentul a poziționat egalitatea de gen drept un criteriu non-financiar nou pentru investitori.

Equileap 2018

‘’Diversitatea și incluziunea sunt valori integrate în ADN-ul L’Oréal. Anul acesta, am fost recunoscuți din nou de Equileap pentru angajamentul nostru. Deși suntem pionieri în egalitatea de gen, iar acțiunile noastre sunt apreciate, trebuie să rămânem implicați. Suntem convinși că performanța și egalitatea de gen sunt interconectate, iar cea din urmă, un factor-cheie în inovare.’’ a comentat Jean-Claude Le Grand, Vice-Președintele Executiv al Departamentului pentru Relații Umane.

Clasamentul, recunoscut ca cel mai important top transsectorial de acest gen la nivel internațional, măsoară informațiile publicate a 3.000 de companii și are ca misiune sprijinirea investitorilor  în identificarea mult mai ușoară a companiilor care joacă un rol important în promovarea egalității de gen. Astfel, acestea pot lua decizii mult mai ușor când vine vorba de investiții, bazându-se pe acest criteriu nonfinanciar. Anul acesta, în plus față de clasamentul general internațional, Equileap a adăugat liste separate pentru diferite zone geografice. Clasată pe locul unu în 2017, L’Oréal primește Marele Premiu în 2018 la nivel european. 

Pionier în egalitatea de gen

 

L’Oréal s-a angajat să promoveze femeile în fiecare zi și în toate părțile lumii și să asigure acces egal la programe de formare și promovare. Referitor la diferențele salariale între femei și bărbați, L’Oréal a fost și aici un pionier, făcând apel, încă din 2007, la Institutul Național Francez de Cercetare a Demografiei, să realizeze o analiză completă a diferențelor salariale între femei și bărbați. Din 2018, Grupul a extins această abordare la nivel mondial. Compania primește regulat echipe de audit pentru a obține certificări din partea GEEIS (Gender Equality European and International Standard) în 23 de țări și a EDGE (Economic Dividends for Gender Equality) în 7 țări.

 

Numărul companiilor care și-au făcut publice datele a crescut în 2018. Anul acesta, L’Oréal ocupă locul al doilea în clasamentul internațional, iar Jean-Claude Le Grand a adăugat: ’’Faptul că din ce în ce mai multe companii fac demersuri în ceea ce privește egalitatea de gen înseamnă că progresul va veni mai rapid și rezultatele nu vor înceta să apară’’. În practică, toate cercetările confirmă faptul că oferirea de oportunități egale și egalitatea de gen sunt factori puternici de creștere: companiile care au o balanță echilibrată între femei și bărbați sunt cu 21% mai eficiente decât celelalte. (Sursa: McKinsey, ‚’’Rezultate prin diversitate’’, ianuarie 2018).

Comunicatul de presă Equileap 2018 este disponibil aici: https://equileap.org/press-releases-videos/