Sustenabilitate: L’Oréal crește ritmul transformării în 2017
Sustainable development

Cu câteva zile înainte de Ziua Pământului, pe data de 22 aprilie, L’Oréal a publicat Raportul de Progres al programului de sustenabilitate Sharing Beauty with All pentru anul 2017. Raportul prezintă progres semnificativ atât în sfera inovării sustenabile, cât și în ceea ce privește angajamentul companiei de a combate impactul asupra cilmei.

raportsustenabilitate

’’Am arătat încă o dată în 2017 faptul că succesul economic și performanța în sfera protecției mediului merg mână în mână.’’, spune Alexandra Palt, Chief Corporate Responsibility Officer al Grupului. ’’Dorim să arătăm că dezvoltarea responsabilă nu este doar posibilă, ci necesară, iar sustenabilitatea conturează un viitor de dorit pentru fiecare dintre noi’’.

Instrumentul de evaluare SPOT – primul de acest fel în industria cosmetică

În 2017, L’Oréal a implementat propriul Instrument de Optimizare Sustenabilă a Produselor (EN – SPOT) asupra tuturor brandurilor companiei. SPOT este primul instrument de acest fel în industria cosmetică. Din 2014, echipele L’Oréal au lucrat împreună cu experți internaționali pentru a crea o metodologie a acestui instrument cu scopul măsurării impactului asupra mediului, precum și impactul social al unui produs cosmetic și identificarea ariilor de dezvoltare. SPOT este, de asemenea, integrat în obiectivul L’Oréal de a îmbunătăți profilul social și de mediu al tuturor produselor noi până în anul 2020. SPOT a fost folosit pentru a evalua 100% dintre produsele noi sau reînnoite în 2017, iar 76% dintre produsele lansate în 2017 au fost îmbunătățite. Află mai multe despre SPOT.

Performanță recunoscută în reducerea consumului de carbon

În 2017, L’Oréal a redus emisiile de carbon ale plantațiilor și ale centrelor de distribuție în termeni absoluți cu 73%, comparat cu anul 2005, în același timp înregistrând o creștere de 33% a volumului de producție în aceeași perioadă. În plus, 24 dintre centrele industriale ale Grupului au atins neutralitate din punct de vedere al emisiilor de carbon până la sfârșitul anului 2017.

Acest rezultat excepțional a fost recunoscut de către CDP (Carbon Disclosure Project). În 2017, pentru al doilea an la rând , L’Oréal a fost una dintre cele două companii la nivel mondial și singura companie franceză, printre mai mult de 3,000 de companii evaluate, care să primească trei calificative ’A’, cel mai ridicat calificativ, în 3 arii principale – combaterea schimbărilor climatice, gestionarea deficitului de apă și abordarea defrișărilor. https://www.cdp.net/en/scores-2017

Performanța L’Oréal a fost evidențiată de către publicația americană Newsweek. L’Oréal a înregistrat un scor de 89,9% în Clasamentul Verde 2017, cel mai bun scor înregistrat dintre 500 de companii globale. http://www.newsweek.com/top-500-global-companies-green-rankings-2017-18/

L’Oréal reafirmă angajamentul pentru climă prin inițiativa Science Based Tragets

În baza planului de acțiune al inițiativei Science Based Targets, L’Oréal afirmă noi angajamente pentru a combate modificările climatice și a își reduce amprenta de carbon până în 2030. Obiectivul L’Oréal este de a reduce cu până la 25% în termeni absoluți, comparativ cu 2016, toate emisiile de seră, anume atât cele emise direct de către L’Oréal, cât și cele generate indirect, precum cele emise ca urmare a activității furnizorilor sau a folosirii produselor de către consumatori. http://sciencebasedtargets.org/2018/04/17/over-100-global-corporations-using-science-based-targets-to-align-strategies-with-paris-agreement/