L’Oréal isi anunta noul angajament de dezvoltare durabila pentru anul 2020.

Impartasirea Frumusetii cu Toti 2020

Clichy, 23 octombrie 2013 - Jean-Paul Agon, Presedinte si CEO al L’Oréal, a anuntat astazi noul angajament L'Oréal facut pentru a transforma, pana in 2020, amprenta sustenabila a companiei realizand in acelasi timp ambitia sa in privinta obiectivelor afacerii.

Realizarea cresterii durabile
Ambitia L’Oréal este de a castiga 1 miliard de noi consumatori prin intermediul strategiei sale de universalizare, care isi propune sa raspunda tuturor nevoilor diverse de infrumusetare ale barbatilor si femeilor din intreaga lume. Parte din strategia de dezvoltare a Grupului este de angajamentul sau de a produce mai mult, dar cu un impact mai redus si sa implice consumatori, care se afla in centrul de afacerii sale, sa faca alegeri durabile, oferindu-le produse care sunt atat durabile cat si dorite. In scopul realizarii acestui lucru, L'Oréal se angajeaza sa imbunatateasca fiecare parte din lantul de valori, de la cercetare la operatiuni, in timp ce impartaseste cresterea sa cu comunitatile, prin “ Impartasirea frumusetii cu toata lumea ”.

Jean-Paul Agon a declarat: “ L’Oréal are o mostenire puternica in sustenabilitate si o ambitie profunda pentru viitor. Suntem mandri sa anuntam “ Impartasirea frumusetii cu toata lumea ”, angajamentul nostru de sustenabilitate pentru anul 2020. Consumatorii nostri consideram ca sunt in centrul eforturilor noastre de sustenabilitate si ne dorim sa atingem urmatorul milliard de consumatori in timp ce avem un impact pozitiv asupra lumii. Prin accelerarea inovatiei durabile in afacerea noastra si valorificarea puterii marcilor noastre de a informa consumatorii, vom creste gradul de constientizare cu privire la susteinabilitate si vom incuraja consumatorii sa faca alegeri durabile.”

Aceste angajamente sunt rezultatul a doi ani de colaborari cu diferite parti interesate din intreaga lume. L’Oréal va prezenta periodic rapoarte privind progresul sau pentru fiecare obiectiv, cu ajutorul unui grup de evaluatori independenti, prezidat de José Maria Figueres, o autoritate in lumea de durabilitate si format din experti internationali *.

« Impartasirea frumusetii cu toata lumea » : este un angajament in patru domenii :

1. Inovarea durabila - Pana in 2020, vom inova astfel incat 100% din produse vor avea beneficii de mediu sau sociale.
De fiecare data cand vom inventa sau actualiza un produs, vom imbunatati profilul de mediu sau social pe cel putin unul dintre urmatoarele criterii:

  • Noua formula reduce amprenta asupra mediului.
  • Noua formula foloseste materii prime regenerabile, care provin din surse durabile sau materii prime derivate din chimie verde.
  • Noul ambalaj are un profil de mediu.
  • Noul produs are un impact social pozitiv.

2. Producerea durabilitatii - Pana in 2020, vom reduce amprenta asupra mediului cu 60%, in timp ce vom aduce frumusete unui miliard de consumatori noi.

  • Vom reduce emisiile de CO2 de la fabricile noastre si centrele de distributie cu 60 %, in termeni absoluti, fata de nivelul din 2005.
  • Vom reduce consumul de apa cu 60% pe unitate de produs finit, fata de nivelul din 2005.
  • Vom reduce cantitatea de deseuri cu 60% pe unitate de produs finit, fata de nivelul din 2005.
  • Vom trimite zero deseuri la groapa de gunoi.
  • Vom reduce emisiile de CO2 din transportul de produse cu 20% pe unitate de produs finit, fata de nivelul din 2011.

3. Conditii de viata durabile - Pana in 2020, vom permite fiecarui consumator L'Oréal sa faca alegeri de consum durabile, consolidand in acelasi timp frumusetea planetei.

  • Vom folosi un instrument de evaluare a produselor pentru a evalua profilul de mediu si social pentru 100% din produsele noi si toate marcile vor face disponibile aceste informatii pentru a permite consumatorilor sa faca alegeri durabile stilului de viata.
  • Toate marcile L'Oréal vor evalua cazul in care acestea au cel mai mare impact social si de mediu si vor face angajamente pentru a imbunatati amprenta lor. Fiecare marca va efectua rapoarte legate de progresul si cresterea gradului de constientizare in randul consumatorilor cu privire la alegeri durabile stilului de viata.
  • Consumatorii nostri vor putea sa influenteze actiunile noastre de dezvoltare durabila prin intermediul studiilor de sustenabilitate adresate acestora.

4. Dezvoltarea durabila
a. Angajatii: Pana in 2020, angajatii L'Oréal vor avea acces la servicii de sanatate, protectie sociala si de formare, oriunde s-ar afla in lume.

  • Noi vom oferi asigurare de sanatate angajatilor, in linie cu cele mai bune practici din tara in care se afla.
  • Noi vom oferi protectie financiara pentru toti angajatii, in cazul in care apar evenimente de viata neasteptate cum ar fi incapacitate sau invaliditate permanenta.
  • Fiecare angajat L'Oréal va avea acces la cel putin un training pe an, oriunde s-ar afla in lume.

b. Furnizorii: Pana in 2020, 100% din furnizorii nostri strategici vor participa la programul nostru de sustenabilitate in relatia cu furnizorii.

  • Toti furnizorii strategici vor fi evaluati si selectati pe baza performantelor sociale si de mediu.
  • Toti furnizorii strategici vor avea finalizata o autoevaluare a politicii de sustenabilitate, cu sprijinul nostru.
  • Toti furnizorii vor avea acces la instrumentele de instruire L'Oréal pentru a-si imbunatati politicile de sustenabilitate.
  • 20% din furnizorii strategici vor fi asociati prin programul nostru "Solidarity Sourcing".

c. Comunitatile: Pana in 2020, vom permite la mai mult de 100.000 de oameni din comunitatile defavorizate, echivalent cu dimensiunea fortei noastre de munca la nivel mondial, sa aiba acces la un loc de munca.
Ne vom atinge obiectivul nostru prin programe in urmatoarele domenii:

  • Solidarity Sourcing
  • Distributie Inclusiva
  • Profesionalizarea frumusetii
  • Mentorat si educatie comunitate
  • Ocuparea fortei de munca a persoanelor cu handicap si a grupurilor socio-etnice sub-reprezentate

* Lista noastra de experti internationali:

  • Sze Ping, ecologist chinez, fostul activist Greenpeace, director executiv al Greenovation Hub.
  • Mehjabeen Abidi - Habib, cercetator pakistanez in ecologie umana, specialist de gestionare a resurselor naturale.
  • ASR Celenhle Dlamini, Africa de Sud, unul dintre directorii Institutului Ubuntu lucreaza la realizarea Obiectivelor de Dezvoltare ale Mileniului.
  • Zem Joaquin, american, specialist eco-ux si fondator al site-ului « eco- fabulos » cu scopul de a face durabilitatea dorita.
  • Analisa Balares, americanca, fondatoare si CEO al WomensphereTM, dezvoltatoare de instrumente media, comunitati online si a unui premiu pentru a inspira si sprijini femeile care doresc sa faca o diferenta.
  • Christian de Boisredon, francez, promovarea conceptului de "jurnalism de impact" prin Sparknews, in scopul de a oferi vizibilitate initiativelor pozitive din intreaga lume.

Pentru a afla mai multe despre "Impartasirea frumusetii cu toata lumea" si realizarile trecute ale L'Oréal in dezvoltarea durabila :
www.loreal.com/sharingbeautywithall

Despre L’Oréal
L'Oréal, cea mai mare companie de frumusete din lume, s-a dedicat tuturor formelor de frumusete din lume de peste 100 de ani si a construit un portofoliu unic de 28 de marci internationale, diverse si complementare. Cu vanzari in valoare de 22,5 miliarde de euro in 2012, L' Oréal are 72,600 de angajati din intreaga lume. In 2013, Institutul Ethisphere, un lider mondial in analiza eticii in afaceri, responsabilitate sociala corporativa si sustenabilitate, a recunoscut L'Oréal ca una dintre cele mai etice companii din lume. Aceasta este a patra oara cand L'Oréal a primit aceasta distinctie. www.loreal.com

Contactul cu presa: 
Mirela NEMTANU | Tel: +4 (021) 20140000 | mirela.nemtanu@loreal.com