Dizabilitatea:trofee la o scara mondiala

Handicap
Handicap

De mai mult de 15 ani, L'Oréal a fost angajat la o politica globala in favoarea persoanelor cu handicap. Au fost identificate cinci domenii-cheie: accesibilitatea sediilor, acces si mentinere in campul muncii, externalizare si parteneriat. Pentru a accelera mobilizarea interna, in anul 2008, L'Oréal a infiintat premiile "Initiative pentru persoanele cu handicap", acordate la fiecare doi ani. Aceste recompense servesc unui dublu scop: sa recunoasca entitatile operationale pentru actiunile lor concrete in acest domeniu si, prin urmare, sa promoveze, impartaseasca si sa difuzeze bunele practici. Initial in Franta si apoi extins in Europa, concursul a fost deschis la nivel mondial in 2012, cu initiative din paisprezece tari din Asia, Europa, America Latina si America de Nord.

Initiative in intreaga lume

Premiul 2012 de accesibilitate, de exemplu, a fost acordat Mexicului, pentru numarului de persoane cu handicap (3 %) din randul angajatilor din noua fabrica. Premiul pentru inovatie a plecat in Franta*, care a inventat "plasarea industriala de acasa" pentru elevii cu dizabilitati severe. Premiul Parteneriatului a mers la filiala din Hong Kong, care a lucrat alaturi de o organizatie locala timp de 16 ani pentru promovarea incluziunii sociale si profesionale a persoanelor cu handicap. Premiul Angajamentul a mers la filiala japoneza, care, in 2012, a angajat 1,8 % din forta de munca din randul persoanelor cu dizabilitati - in Japonia, doar 45 % din companii sunt in conformitate cu aceasta rata. Si Marele Premiu International acordat de juriul a rasplatit abordarea de 360° a L'Oréal Italia care este implementata din 2006: in calitate de membru fondator al Cartei Diversitatea Italiana, filiala locala militeaza in favoarea ocuparii fortei de munca a persoanelor cu dizabilitati (rata de recrutare legala in peninsula este de 7%, cea mai mare din intreaga Europa), lucreaza cu dizabilitatea intelectuala si chiar a reusit sa convinga regiunea Lombardia sa se alature angajamentului sau fata de diversitate.

* Marele Premiu al Frantei a fost atribuit centrelor de distributie Ormes GMG si OAPLF Ingre care, in ultimii cinci ani, au facut un parteneriat cu o companie protejata.