Training: dezvoltarea talentului local, cat mai aproape de piete

Formarea Talentelor Locale
Formarea Talentelor Locale

Pentru ultimii 40 de ani, LFD (Invatare pentru dezvoltare, departamentul de training L'Oréal) a fost un factor cheie al politicii de gestionare a resurselor umane ale Grupului. De-a lungul timpului, a devenit, de asemenea, un pilon al politicii CSR, favorizand dezvoltarea carierei personalului. Bazandu-se pe o cunoastere aprofundata a caracteristicilor culturale specifice fiecarei tari, se straduieste sa instruiasca talente locale, sa le dezvolte loialitatea si sa le incurajeze sa creasca. Ele au parte de sprijin si incurajari pentru a construi o cariera in cadrul Grupului la nivel local, regional sau chiar international. Pentru L'Oréal, aceasta este o provocare cheie. Intr-un context economic extrem de competitiv, este nevoie de cele mai bune echipe din intreaga lume pentru a atinge obiectivul ambitios: de a castiga peste un miliard de noi consumatori. "Una dintre prioritatile noastre in 2012 a fost de a ajuta grupul sa accelereze dezvoltarea strategica prin incurajarea aparitiei de talente pe noile piete in crestere", explica Sylvie Dangelser, sef al departamentului. "Pentru a face acest lucru, am utilizat co-dezvoltarea programelor de formare cu regiunile".
Conceptul de co-dezvoltare este ancorat in impartirea responsabilitatilor si functionarea retelei internationale de directori LFD. De exemplu, directorii LFD din diferite regiuni ale lumii au posibilitatea de a-si exprima nevoile si provocarile, in cadrul conventiilor internationale organizate in fiecare an cu echipa de Corporate LFD. Apoi, acesta din urma ii ajuta sa se ocupe de programele in curs de dezvoltare. Cum? Prin oferirea de sfaturi, orientari strategice si metodologie indispensabila. Echipa de Corporate LFD face disponibile tuturor regiunilor materialele de invatare, cum ar fi clipuri video sau de e-learning, instrumente si metode de monitorizare si formare, toate adaptabile la realitatile locale. Regiunile astfel pot lua independent responsabilitatea de elaborare si punere in aplicare a programelor, cu un nivel ridicat de calitate si sa respecte o anumita consistenta pe tot globul .

Diversitate si consistenta

"Aceasta abordare are trei avantaje majore", continua Sylvie Dangelser."In primul rand, ea garanteaza succesul cursurilor de formare deoarece acestea sunt personalizate. Apoi, se asigura ca avem aceleasi standarde de calitate peste tot in lume. Putem globaliza politica noastra de instruire fara a o face uniforma, avand tot mai multa diversitate, fara a pierde consistenta. In cele din urma si mai presus de toate, unele programe care sunt concepute la nivel local pot fi utilizate in alte regiuni sau chiar in intreaga lume. Prin urmare, regiunile joaca rolul de "cutii de sugestii", care contribuie la multiplicarea de initiative si bune practici pentru dezvoltarea talentelor locale. O importanta sursa de inovare!". Aceasta partajare a responsabilitatilor a fost intarita cu regionalizarea majora a educatiei de afaceri si programe dedicate talentelor locale direct pe noi piete. Mai mult, a fost luata decizia de a accelera dreptul de proprietate asupra programelor de formare in tari. Acest lucru inseamna ca managerii nu mai necesita sa fie instruiti la sediul central in Franta, ci in imediata apropiere a pietele lor." Pana la primul nivel de management, formarea ar trebui sa fie efectuat in tara in cauza, iar pentru middle management aceasta este preluata regional", spune Sylvie Dangelser.

Concentrarea pe patru initiative importante in 2012

1. MyLearning ajunge in Ghana si Pakistan

Platforma de instruire on-line MyLearning, care a fost pusa la dispozitia echipelor locale de catre Departamentul International LFD, este o modalitate L'Oréal de simplificare si facilitare a accesului la formare. Urmat de Liban in 2011, in 2012 platforma - care exista in 19 de versiuni lingvistice diferite - a fost desfasurata in Pakistan si Ghana, unde L'Oréal a deschis recent filiale. Obiectivele? Ajuta nou-venitii sa se simta o parte a companiei, sa inteleaga cultura corporativa si strategia de dezvoltare, si, in acelasi timp, stimuleaza abilitatile sale, datorita unei cai de formare personalizate referitoare la pozitia lor de locuri de munca si linii de afaceri si materiale de invatare adecvate.

2 . TTM se implementeaza local

In 2012, pentru prima data, o sesiune pilot locala de formare pentru "Trecerea la Echipa de Management" (TTM), a fost organizata pentru echipele din Polonia, Republica Ceha, Slovacia si Ungaria. Scopul a fost de a creste numarul de angajati instruiti in echipa de management din Europa si de a adapta programul la caracteristicile regionale specifice pentru a optimiza eficienta. LFD Europa a lucrat cu managerii LFD din fiecare tara pentru a se asigura ca a fost furnizata aceeasi instruire ca in Franta, atat in ceea ce priveste continutul, cat si instruirea si predarea de calitate. Alte sesiuni locale sunt programate in 2013.

3. O experienta mai buna in parul african

Ca raspuns la ambitia Grupului de a castiga peste un miliard de noi consumatori in urmatorii 10 ani, L'Oréal dezvolta programe specifice de expertiza profesionala in noi piete. In 2012, Johannesburg a fost loc de intalnire pentru primul seminar dedicat ingrijirii si coafarii parului afro. Cincizeci de angajati ai Grupului de la diferite posturi din Africa sub-sahariana au fost prezenti. Pe ordinea de zi: caracteristicile parului din Africa, asteptarile consumatorilor, practicile, atitudinea si intelegerea tehnologiilor si produselor specifice oferite de Grup. Datorita acestui seminar, au fost dezvoltate schimburi intre participanti, elaborarea unui limbaj comun in jurul unei pieti specifice, construind o comunitate de lucru cu adevarat regionala.

4. Managementul schimbarii, de la nivel local pana la international

Cum ne adaptam schimbarilor continue ale mediului inconjurator? Aceasta este intrebarea care sta la baza noului program de formare "Lideri pentru schimbare", dezvoltat de L'Oréal pentru personalul sau din comitetele de gestionare din Asia-Pacific. Organizat la initiativa LFD regional, cu sprijinul Departamentului International LFD si in parteneriat cu Universitatea Nationala din Singapore, la prima sedinta au primit 23 de participanti. Scopul: de a promova bunele practici in materie de management al schimbarii, cu prezentari ale expertilor din Asia si Europa, marturii si studii de caz ale Grupului. In cursul anului 2013, 23 de alti manageri din regiune vor fi, de asemenea, instruiti. In urma succesului sau, acest program local va deveni acum la nivel mondial .

Resurse Umane

  • 47,969 de angajati au urmat un curs in 2012

Pentru ultimii 40 de ani, LFD (Invatare pentru dezvoltare, departamentul de training L'Oréal) a fost un factor cheie al politicii de gestionare a resurselor umane ale Grupului. De-a lungul timpului, a devenit, de asemenea, un pilon al politicii CSR, favorizand dezvoltarea carierei personalului. Bazandu-se pe o cunoastere aprofundata a caracteristicilor culturale specifice fiecarei tari, se straduieste sa instruiasca talente locale, sa le dezvolte loialitatea si sa le incurajeze sa creasca. Ele au parte de sprijin si incurajari pentru a construi o cariera in cadrul Grupului la nivel local, regional sau chiar international. Pentru L'Oréal, aceasta este o provocare cheie. Intr-un context economic extrem de competitiv, este nevoie de cele mai bune echipe din intreaga lume pentru a atinge obiectivul ambitios: de a castiga peste un miliard de noi consumatori. "Una dintre prioritatile noastre in 2012 a fost de a ajuta grupul sa accelereze dezvoltarea strategica prin incurajarea aparitiei de talente pe noile piete in crestere", explica Sylvie Dangelser, sef al departamentului. "Pentru a face acest lucru, am utilizat co-dezvoltarea programelor de formare cu regiunile".
Conceptul de co-dezvoltare este ancorat in impartirea responsabilitatilor si functionarea retelei internationale de directori LFD. De exemplu, directorii LFD din diferite regiuni ale lumii au posibilitatea de a-si exprima nevoile si provocarile, in cadrul conventiilor internationale organizate in fiecare an cu echipa de Corporate LFD. Apoi, acesta din urma ii ajuta sa se ocupe de programele in curs de dezvoltare. Cum? Prin oferirea de sfaturi, orientari strategice si metodologie indispensabila. Echipa de Corporate LFD face disponibile tuturor regiunilor materialele de invatare, cum ar fi clipuri video sau de e-learning, instrumente si metode de monitorizare si formare, toate adaptabile la realitatile locale. Regiunile astfel pot lua independent responsabilitatea de elaborare si punere in aplicare a programelor, cu un nivel ridicat de calitate si sa respecte o anumita consistenta pe tot globul .

Diversitate si consistenta

"Aceasta abordare are trei avantaje majore", continua Sylvie Dangelser."In primul rand, ea garanteaza succesul cursurilor de formare deoarece acestea sunt personalizate. Apoi, se asigura ca avem aceleasi standarde de calitate peste tot in lume. Putem globaliza politica noastra de instruire fara a o face uniforma, avand tot mai multa diversitate, fara a pierde consistenta. In cele din urma si mai presus de toate, unele programe care sunt concepute la nivel local pot fi utilizate in alte regiuni sau chiar in intreaga lume. Prin urmare, regiunile joaca rolul de "cutii de sugestii", care contribuie la multiplicarea de initiative si bune practici pentru dezvoltarea talentelor locale. O importanta sursa de inovare!". Aceasta partajare a responsabilitatilor a fost intarita cu regionalizarea majora a educatiei de afaceri si programe dedicate talentelor locale direct pe noi piete. Mai mult, a fost luata decizia de a accelera dreptul de proprietate asupra programelor de formare in tari. Acest lucru inseamna ca managerii nu mai necesita sa fie instruiti la sediul central in Franta, ci in imediata apropiere a pietele lor." Pana la primul nivel de management, formarea ar trebui sa fie efectuat in tara in cauza, iar pentru middle management aceasta este preluata regional", spune Sylvie Dangelser.

Concentrarea pe patru initiative importante in 2012

1. MyLearning ajunge in Ghana si Pakistan

Platforma de instruire on-line MyLearning, care a fost pusa la dispozitia echipelor locale de catre Departamentul International LFD, este o modalitate L'Oréal de simplificare si facilitare a accesului la formare. Urmat de Liban in 2011, in 2012 platforma - care exista in 19 de versiuni lingvistice diferite - a fost desfasurata in Pakistan si Ghana, unde L'Oréal a deschis recent filiale. Obiectivele? Ajuta nou-venitii sa se simta o parte a companiei, sa inteleaga cultura corporativa si strategia de dezvoltare, si, in acelasi timp, stimuleaza abilitatile sale, datorita unei cai de formare personalizate referitoare la pozitia lor de locuri de munca si linii de afaceri si materiale de invatare adecvate.

2 . TTM se implementeaza local

In 2012, pentru prima data, o sesiune pilot locala de formare pentru "Trecerea la Echipa de Management" (TTM), a fost organizata pentru echipele din Polonia, Republica Ceha, Slovacia si Ungaria. Scopul a fost de a creste numarul de angajati instruiti in echipa de management din Europa si de a adapta programul la caracteristicile regionale specifice pentru a optimiza eficienta. LFD Europa a lucrat cu managerii LFD din fiecare tara pentru a se asigura ca a fost furnizata aceeasi instruire ca in Franta, atat in ceea ce priveste continutul, cat si instruirea si predarea de calitate. Alte sesiuni locale sunt programate in 2013.

3. O experienta mai buna in parul african

Ca raspuns la ambitia Grupului de a castiga peste un miliard de noi consumatori in urmatorii 10 ani, L'Oréal dezvolta programe specifice de expertiza profesionala in noi piete. In 2012, Johannesburg a fost loc de intalnire pentru primul seminar dedicat ingrijirii si coafarii parului afro. Cincizeci de angajati ai Grupului de la diferite posturi din Africa sub-sahariana au fost prezenti. Pe ordinea de zi: caracteristicile parului din Africa, asteptarile consumatorilor, practicile, atitudinea si intelegerea tehnologiilor si produselor specifice oferite de Grup. Datorita acestui seminar, au fost dezvoltate schimburi intre participanti, elaborarea unui limbaj comun in jurul unei pieti specifice, construind o comunitate de lucru cu adevarat regionala.

4. Managementul schimbarii, de la nivel local pana la international

Cum ne adaptam schimbarilor continue ale mediului inconjurator? Aceasta este intrebarea care sta la baza noului program de formare "Lideri pentru schimbare", dezvoltat de L'Oréal pentru personalul sau din comitetele de gestionare din Asia-Pacific. Organizat la initiativa LFD regional, cu sprijinul Departamentului International LFD si in parteneriat cu Universitatea Nationala din Singapore, la prima sedinta au primit 23 de participanti. Scopul: de a promova bunele practici in materie de management al schimbarii, cu prezentari ale expertilor din Asia si Europa, marturii si studii de caz ale Grupului. In cursul anului 2013, 23 de alti manageri din regiune vor fi, de asemenea, instruiti. In urma succesului sau, acest program local va deveni acum la nivel mondial .

Resurse Umane

  • 47,969 de angajati au urmat un curs in 2012