Cum măsurăm și îmbunătățim impactul de mediu al formulelor

Până în 2020, 100% dintre produsele noastre vor avea un profil social sau de mediu îmbunătățit. Una dintre modalitățile prin care cercetătorii noștri reușesc acest lucru este prin măsurarea și îmbunătățirea biogradabilității formulelor și a amprentei de mediu.

SBWA_Innovatingsustainably

ÎMBUNĂTĂȚIM GRADUL DE BIODEGRADABILITATE A FORMULELOR PRODUSELOR 

L’Oréal derulează de mulți ani evaluări ale ciclului de viață al produselor pentru a le măsura impactul de mediu. S-a identificat faptul că apa și, în particular, apa uzată în momentul în care consumatorul folosește produsul, este printre principalele efecte negative asupra mediului. 

Prin urmare, echipele L’Oréal se concentrează asupra îmbunătățirii profilului de mediu al formulelor produselor în două moduri principale: 

  • îmbunătățirea biodegradabilității formulelor, ex. abilitatea acestora de a fi descompuse de către microorganisme naturale;
  • reducerea amprentei asupra apei, care reprezintă impactul produsului asupra mediului acvatic.

Drept urmare, 76% dintre produsele noi sau relansate în 2017 au un profil social sau de mediu îmbunătățit, iar 52% mulțumită unei noi formule care reduce amprenta de mediu. 

 

Printre produsele noi lansate în 2017, unele au niveluri de biodegradabilitate ce depășesc 98%.

UN INSTRUMENT DE PROIECTARE ECOLOGICĂ PENTRU FORMULE

L’Oréal has categorised all the products it manufactures (shampoos, hair care, styling, hair colours, shower gels, skin care, deodorants, sun care, make-up, perfumes, etc.) according to the benefits they offer to consumers. After defining 143 product categories and screening more than 40,000 formulas, the Group created an eco-design tool to improve the environmental profile of its formulas, while maintaining the same benefits for the consumer. The tool has been integrated within SPOT, the Group’s product evaluation tool (see page 20), and is used by all its product formulation teams.

Among the new products launched in 2017, products across the Group’s diverse brands feature formulas with levels of biodegradability exceeding 98%. These include, for example, Garnier’s Nourishing Banana Hair Food Fructis mask or Nourishing Botanical Toner with Honey Flower, the L’Oréal Paris Smooth Sugars Clearing Scrub, Vichy’s Hair Mass Recreating Concentrate and Yves Saint Laurent’s Illuminating Cleanser.