Interviu cu Paul Simpson, CDP Chief Executive Officer

Paul Simpson
Paul Simpson

Descoperiti materialul video cu interviul lui Paul Simpson

Ati putea sa ne explicati pe scurt CDP ?

Paul Simpson : De la crearea sa in 2000, CDP a incurajat companiile din intreaga lume sa-si declare in mod voluntar emisiile de gaze cu efect de sera si practicile lor in termeni de a ajuta pentru a preveni schimbarile climatice. In termeni concreti, le oferim instrumente de masurare, evaluare si comunicare. Actiunile noastre se bazeaza pe ideea ca transparenta este cea mai buna modalitate de a face companiile sa-si gestioneze riscul schimbarilor climatice. In prezent, avem peste 4.100 de companii pe platforma CDP Global Reporting.

L'Oréal si CDP au sarbatorit 10 ani de colaborare in 2012. Cum ati evalua implicarea L'Oréal?

P. S. : Relatia noastra este una pe termen lung, care s-a intensificat treptat. L'Oréal a fost una dintre primele companii care a declarat investitorilor emisiile de gaze cu efect de sera si strategia privind schimbarile climatice, prin intermediul nostru, in 2002 si de atunci, sistemele sale de evaluare a riscurilor climatice si management s-au imbunatatit treptat si au contribuit la o mai buna intelegere a problemelor. Aceste zile, Grupul evalueaza toate emisiile sale in diverse activitati ale sale si si-a fixat obiective ambitioase. In 2012, s-a alaturat Climate Disclosure Leadership Index din cadrul CDP, care consta in top 10 % companii preocupate de schimbarile climatice. De asemenea, L'Oréal a realizat rapid ca, pentru a fi eficient si durabil, initiativa sa trebuie sa cuprinda si furnizorii**. Grupul a fost, prin urmare, un membru al programului nostru de lanturi de aprovizionare din 2008, al carui scop este acela de a incuraja furnizorii sa masoare, raporteze si sa reduca emisiile de carbon. In 2011, 48 dintre furnizorii sai l-au urmat, numarul acestora ridicandu-se la 133 in anul urmator.

Cum pot companii , cum ar fi L'Oréal, sa-si convinga furnizorii?

P. S. : Companiile mari au un rol cheie de jucat in a-si ajuta furnizorii sa ia masuri privind schimbarile climatice. Atunci cand o firma de dimensiunile L'Oréal incepe sa-si evalueze lantul sau de aprovizionare pe baza unor obiective de mediu si criterii de selectie, principalii furnizori stau si iau aminte. Atunci cand acestea sunt incluse in initiativa, schimbul de bune practici este apoi in mod natural preluat de catre furnizorii secundari si tertiari. Infiintarea acestui cerc virtuos sau imbunatatirea performantei este ceea ce constituie obiectivul nostru de baza.

In opinia dumneavoastra, care sunt urmatoarele etape ale parteneriatului cu L'Oréal?

P. S. : L'Oréal este constient de faptul ca succesul strategiei sale de expansiune depinde de dezvoltarea durabila. In scopul de a atinge obiectivul de un miliard de consumatori noi, va trebui sa " faca mai mult cu mai putin", imbunatatind permanent conservarea resurselor naturale si reducerea amprentei asupra mediului. Este o adevarata provocare! L'Oréal va avea nevoie sa obtina chiar si mai multi furnizori pe bord si a-i ajuta sa stabileasca - si atinge - obiective ambitioase de reducere a emisiilor. Suntem, de asemenea, pe cale de a pune piciorul pe sol nou, cum ar fi conservarea apei si L'Oréal a raspuns la apelul nostru. In 2013, Grupul se angajeaza impreuna cu furnizorii sai pentru programul nostru de apa, care opereaza de-a lungul aceleasi linii ca munca noastra schimbarile climatice.

* Former Carbon Disclosure Project.
** Furnizorii grupului genereaza in prezent 28% din emisiile sale de carbon.


Paul Simpson, CDP Chief Executive Officer