Biotherm "face valuri" in consumul responsabil

Consumul responsabil este ultima veriga esentiala in lantul de dezvoltare durabila. Provocarea ramane de actualitate, dar L'Oréal se face remarcat in aceasta directie. Strategia implementata de Biotherm, prin intermediul platformei sale - Iubitorii de Apa - in sincronizare perfecta cu pozitionarea brand-ului "Frumusetea din Interior" este o ilustrare excelenta.

Stand de prezentare Biotherm

Water is fundamental to Biotherm's products and this prevalence is highlighted in its sales corners all over the globe.

Stand de prezentare Biotherm

Water is fundamental to Biotherm's products and this prevalence is highlighted in its sales corners all over the globe.

Descoperiti interviul cu Elisa Simonpietri, Director Stiintific Biotherm

In 2012, cum Biotherm si-a extins expertiza in toate biodiversitatea acvatica, ca parte din festivitatile sale de 60 de ani, brandul a lansat in tandem platforma Iubitorii de Apa, avand o abordare de 360°. De la ambalare la formulare, comunicare si filantropie: mobilizarea brandului este la nivel mondial, deoarece cuprinde angajamente, pe plan intern si extern. Evocativ numita platforma Iubitorii de Apa, combina astfel trei etape esentiale pentru promovarea unui consum responsabil in randul consumatorilor: proiectarea de produse mai bune si mai ecologice, urmata de o strategie de comunicare responsabila si, in cele din urma, de constientizare mai mare a consumatorilor.

Imbratisand proiectarea ecologica

Asa cum noteaza Directorul Stiintific Biotherm, Elisa Simonpietri, "consumul durabil incepe cu inovarea durabila! Inainte de cresterea gradului de constientizare in randul consumatorilor, trebuie mai intai sa le oferim produse cu cel mai bun profil de mediu". Biotherm a elaborat un plan de actiune pentru modernizarea produselor sale cu profiluri de mediu, fara a le compromite eficienta sau bucuria avuta in urma folosirea lor.

"Adevaratele provocari au fost pe partea de cercetare si inovare" adauga Elisa Simonpietri. "In primul rand, de a inlocui particulele de polietilen cu particule de origine naturala, in toate produsele noastre de exfoliere", explica Thierry Cotton, Director al Laboratoarelor de ingrijire a pielii. "Avem nevoie sa identificam posibile alternative naturale capabile de a reproduce calitatea precisa de exfoliere a produselor prezente pe piata". In termeni economici, provocarea a fost de a produce formule ce in ce mai naturale la un pret echivalent, cu o performanta identica. Scopul major este de a oferi beneficii reale, tangibile pentru consumatori. De exemplu, Biotherm va evidentia eficacitatea unor noi particule exfoliante mai fine si mai precise ale produselor sale, pentru o piele chiar mai matasoasa. Ambalare inteligenta, numeroase initiative au fost lansate pentru a reduce volumul, cum ar fi eliminarea cutiilor exterioare a fiecarui tub de crema Biomains.

Apa, o problema legitima pentru a actiona

"Aceste eforturi interne au un impact direct asupra consumatorilor in implicarea in lantul de dezvoltare durabila. Prin imbunatatirea produselor noastre si impactul lor asupra mediului, facem actul de a achizitiona un gest responsabil in sine", subliniaza Elisa Simonpietri. Aceste eforturi au stimulat brandul sa construiasca in continuare angajamente in raport cu apa."Acest element face parte din ADN-ul nostru. E materialul nostra numarul unu. Prin urmare, trebuie sa joace in acest domeniu un rol legitim", spune Emilie Marsh, Director de Comunicare la Biotherm. De fapt, apa a fost strans legata de istoria marcii de cand biologii au descoperit multiplele beneficii termice ale planctonului asupra pielii in 1952. Douazeci de ani de cercetare au culminat cu extragerea unui concentrat activ, Life plancton™, care a devenit component-cheie a brandului, dovedindu-si formula dupa formula capacitatea sa de a proteja in mod natural functionarea celulara a pielii. Prin intermediul platformei Iubitorii de Apa, Biotherm reafirma importanta apei si isi demonstreaza angajamentul fata de toate apele lumii. Aceasta initiativa marcheaza hotararea de a merge mai departe, ghidat de inovare, de a plasa bogatia de ape din lume si de toate biodiversitatii acvatice in centrul de avansare a eficacitatii sale cosmetice.

Pozitia Biotherm abordeaza o provocare cheie pentru dezvoltarea proprie a brandului. Asa cum observa directorul general Patrick Kullenberg: "Echilibrul cantitativ si calitativ al ecosistemelor din care ingredientele active sunt extrase astazi si maine, garanteaza succesul pe termen lung a brandului. Prin urmare, viitorul nostru depinde de pastrarea acestui echilibru". Interesul special Biotherm in conservarea acestei resurse converge cu o ingrijorare tot mai mare la nivel mondial in privinta apei, acum o problema critica pentru planeta". Prin urmare, este vorba despre o abordare convenabila pentru planeta, pentru consumatorii nostri si pentru compania noastra", adauga Patrick Kullenberg. O coerenta care da un impact mai mare platformei Iubitorilor de Apa.

Educatie si dialog, utilizand tonul potrivit

Dincolo de eco-design si comunicare responsabila exista un al treilea pilon si anume sensibilizarea consumatorilor. "Consumatorii de astazi inteleg dezvoltarea durabila si provocarile sale. Impreuna cu cautarea a cat mai multor informatii posibile cu privire la ceea ce consuma,de asemenea, doresc sa fie ghidati in utilizarea produsului", observa Patrick Kullenberg. Prin urmare, marca intentioneaza sa sprijine consumatorii. Pe de o parte, cu explicatii detaliate ale angajamentelor si provocari chiar la punctele de vanzare Biotherm si pe de alta parte, prin informatii despre produs si instrumente disponibile pentru consumatori in viata lor de zi de zi". In orice caz, trebuie sa gaseasca tonul potrivit, fara supra-dramatizarea situatiei sau prin aratarea cu degetul. Consumatorii trebuie sa fie convinsi ca pot face ceva la nivel individual in favoarea dezvoltarii durabile", spune Elisa Simonpietri.

Pentru a raspandi acest mesaj, Biotherm a folosit intens noile tehnologii de comunicare. Bogat in detalii, site-ul brandului corporatist ofera o noua intreaga experienta captivanta pentru vizitatori, datorita in mare masura materialelor video. "A fost conceput ca o invitatie de a calatori in adancurile marilor, oceanelor, lacurilor si apelor termale, in scopul de a descoperi secretele acestor ape care detin si frumusetea nascuta din adancul lor", explica Emilie Marsh. O alta inovatie: utilizarea retelelor sociale. In martie 2013, de exemplu, Biotherm a lansat o amprenta de apa de e-calculator pe Facebook, care calculeaza amprenta de apa in doar cateva clicuri. Acest lucru marcheaza un important pas inainte in termeni de interactivitate. "Noi nu mai vorbim de consumatori, vorbim direct cu ei", noteaza Patrick Kullenberg. "O abordare axata pe dialog si co-constructii merge mana in mana cu sprijinul nostru pentru un consum responsabil."

Implicarea Biotherm

  • 99% nivelul de biodegradabilitate al Biotherm’s Eau Océane
  • 12 tone de plastic salvate pana in 2014, conform obiectivului Biotherm

Imbunatatirea impactului produselor noastre asupra mediului transforma actul cumpararii lor intr-un gest responsabil.
Elisa Simonpietri, Director Stiintific Biotherm

  • L'Oréal a fost implicat intr-un studiu in evaluarile amprentei de apa timp de mai multe luni, atunci cand platforma Iubitorii de Apa Biotherm a inceput sa se contureze.

    1. Impactul materiilor prime asupra ciclului de viata al formulelor si ambalajelor depinde nu numai de numarul de materii prime, dar, de asemenea, de originea lor.
    2. Multumita programelor de economisire a apei implementate din 2005, faza de productie are un impact minim asupra amprentei de apa a produselor.
    3. Faza de utilizare a unui lotiuni de curatare faciala sau gel de dus are un impact al ciclului de viata potential mai mare in functie de cantitatea de apa folosita.
    4. Finalul vietii produsului in apele de suprafata (lacuri, rauri) este faza ciclului de viata cel mai de impact. Aceasta este una dintre principalele prioritati de proiectare ecologica pentru produsele noastre cu clatire azi.
    Operatiunile de transport si distributie au fost luate in considerare in fiecare din etapele de mai jos.

  • Platforma Biotherm Iubitorii de Apa include o dimensiune filantropica ce sprijina proiectele care au ca scop protejarea resurselor acvatice ale planetei. Prima campanie care beneficiaza de acest proiect este cea condusa de coalitia Mission Blue, fondata de oceanograful Sylvia Earle, pentru protejarea Marii Ross. Unul din ultimele ecosisteme marine protejate, aceasta banchiza din Antarctica se afla astazi sub amenintarea pescutitului industrial si incalzirii globale. Pentru editiile sale de vacanta din 2012, Biotherm a invitat-o pe artista suedeza Ingela Peterson Arrhenius sa creeze ilustratii in editie limitata. Profiturile operatiunii i-au permis lui Biotherm sa doneze 250.000 de euro pentru a ajuta Mission Blue sa finanteze crearea unei zone marine protejate pentru Marea Ross.” Cand intelegi cu adevarat puritatea biodiversitatii si unicitatea unei mari abia atinse de om, incepi sa intelegi care este miza adevarata. Suntem mandri sa sprijinim eforturile lui Mission Blue din moment ce aceasta rezervatie marina este cea mai buna speranta pentru viitorul Marii Ross”, explica Patrick Kullenberg.


Elisa Simonpietri, Biotherm's Scientific Director