Domenii de achizitie

Departamentul de achizitii de la L’Oréal functioneaza sub conducerea unui singur director, dar este impartit in cinci sectoare, respectiv unul pe continent. Echipele sale sunt impartite in sase divizii de achizitii.

Domenii de achizitii
Domenii de achizitii

In cadrul fiecarei divizii de achizitii, achizitorii incorporeaza nevoile si asteptarile clientilor sai interni in specificatiile lor tehnice, in special cand vine vorba de aspecte operationale: calitate, logistica, productie, impachetare, dezvoltare, cercetare si inovare.

Materii prime


Materii prime


Materii prime diferite sunt utilizate pentru a realiza formulele folosite in productie:polimeri, grasimi, produse naturale, parfumuri, filtre ale radiatiilor solare, vitamine; L'Oréal cumpara de la furnizori specializati care sunt implicati intr-un proces constant de cercetare a sigurantei si calitatii. Echipele de Calitate si Cercetare sunt foarte implicate in asigurarea unei calitati superioare a proviziilor si in gasirea unor noi materii prime.

Impachetarea


Ambalarea

Scopul impachetarii este de a proteja produsul si de a-i creste valoarea. Pentru L'Oréal, este esential ca impachetarea sa fie atat inovativa cat si prietenoasa cu mediul. Grupul a construit o retea extinsa de furnizori de recipiente de plastic, de sticla, de piese de injectie-turnate, tuburi de plastic si aluminiu, cutii de aerosoli, sisteme de difuzie, etichete, informari, cartoane ondulate si pungi.

Echipele de impachetare lucreaza impreuna cu furnizorii pentru a realiza si optimiza ambalarea produselor, conducand cercetarea la concepte inovatoare. L'Oréal are de asemenea un Centru de Cercetare si Expertiza a Impachetarii insarcinat cu investigarea, evaluare si aprobarea solutiilor standard propuse de furnizori.

Publicitate la punctul de vanzare - Publicitate - servicii de marketing


Reclama la un punct de vanzare

Promovarea produselor este o axa de comunicare strategica pentru brandurile L'Oréal. Materialele de comunicare utilizate in punctele de vanzare (POS) si articolele promotionale (promotiile) sunt metode importante de castigare a consumatorilor. Ele necesita creativitate, inovatie si competitivitate inclusiv pe partea de furnizare de multe materiale POS (din metal, plastic, lemn, etc.), cartoane POS (display-uri), casete, materiale imprimate (agende, brosuri, etc.) si cadouri gratuite pentru consumatori (kituri, textile, accesorii, etc.).
In acest domeniu, echipa de achizitii se baeaza pe cunostintele furnizorilor pentru a obtine o viziune comuna a calitatii.

In plus, pentru a suplimenta materialele POS, brandurile se bazeaza pe serviciile de marketing insarcinate cu producerea produselor si insotirea consumatorului la punctul de vanzare. Acestea sunt agentii de design si post-productie, agentii de publicitate, companii de cercetare de piata si servicii de suport digital.

Capital de investitie


Echipament

Pentru a echipa si opera liniile sale de productie in cele 41 de fabrici din intreaga lume, L'Oréal isi uneste fortele cu furnizori de numeroase echipamente specializate de productie pe o baza zilnica (echipament de procesare, de cantarire, de spalare), masini de impachetare (masini de umpluturi, etichetari, ditribuiri, regrupari, etc.) si echipament industrial (compresori, incalzitoare, unitati de racire, masinarii de paletat, siguranta impotriva incendiilor). Echipele de Protectie a Mediului si de Siguranta Ocupationala observa echipamentele fapt ce duce la imbunatirea performantei grupului, in protectia mediului, in timp ce pastreaza un loc de munca sigur si sanatos.

Achizitii indirecte


Externalizarea indirecta

Achizitiile interne includ achizitiile generale pe care grupul L'Oréal le-a structurat in categorii largi de servicii si furnizari:

  • Servicii intelectuale
  • Calatorii si sederi
  • Sedinte si evenimente
  • Administrarea utilitatilor
  • Serviciile Resurselor Umane (temporare, training)
  • IT si telecomunicatii
  • Echipamente (office, laboratoare, industriale si logististice)
  • Logistica (transport si servicii

Contractul de fabricatie


Subcontractarea

In paralel cu propria sa productie interna, grupul a facut apel la un grup de intreprinderi subcontractante pentru ambalarea sau finisarea produselor finite, fabricarea produselor finite specifice (sapun, creioane, servetele)