Diversitati in lantul de aprovizionare

Datorita programului Externalizarea Solidaritatii, L'Oréal isi imbogateste baza de furnizori prin deschiderea acesteia in solidaritate cu noi categorii de companii.

Panou de promovare L’Oréal Solidarity Sourcing: externalizarea, o modalitate de a promova incluziune
Panou de promovare L’Oréal Solidarity Sourcing: externalizarea, o modalitate de a promova incluziune

Externalizarea Solidaritatii este un program de achizitii pe baza de solidaritate la nivel mondial creat in urma cu doi ani in cadrul Diviziei Purchasing a L'Oréal. Scopul acestuia este de a deschide procesul de achizitii al grupului catre noi categorii de furnizori: cei care au dificultati in accesarea cumparatorilor majori, precum si cei care angajeaza persoane care sunt, in general, excluse de la angajare (persoane cu dizabilitati sau cu obstacole in calea integrarii sociale, comunitati rurale).

Aceasta abordare este, de asemenea, impartasita furnizorilor existenti ai L'Oréal, astfel incat sa poata raspunde in propriile politici de achizitii. Propunerile pentru proiectele de Externalizare a Solidaritatii devin un criteriu de selectie in obtinerea ofertelor.

Acest program la nivel mondial implica toti cumparatorii L'Oréal in fiecare parte a lantului de aprovizionare si are la baza patru principii fundamentale.

Puterea de cumparare a L'Oréal ofera o parghie de promovare a incluziunii


Volumul mare de achizitii efectuate de L'Oréal ofera grupului parghii economice si sociale considerabile. Prin programul sau "L'Oréal Buy & Care", grupul urmareste sa creeze relatii durabile cu furnizorii sai bazate pe respectul fata de mediul inconjurator, dezvoltarea sociala si progresul economic. De asemenea, Programul de Externalizare a Solidaritatii ii permite grupului sa asigure solidaritatea in achizitiile acesteia.

Pentru a fi durabila, solidaritatea trebuie sa fie integrata in modelul de afaceri al companiei.


Externalizarea Solidaritatii nu este caritate. Contractele cu furnizorii din programul Externalizarea Solidaritatii genereaza valoare economica pentru L'Oréal si furnizorii sai, in timp ce stimuleaza crearea locurilor de munca, in special pentru persoanele vulnerabile din punct de vedere economic. Deoarece aceste contracte sunt absolut necesare pentru activitatea grupului si sunt in conformitate cu strategia de achizitii a grupului, (nivel de calitate, preturi competitive, respectarea termenelor), achizitiile de solidaritate creeaza proiecte durabile.

Maximizarea impactului social al proiectelor datorita dialogului cu expertii


ScopulExternalizarii Solidaritatii este de a multiplica numarul de proiecte realizate in parteneriat cu experti din domeniul economiei sociale si al solidaritatii (ONG-uri, fundatii, organisme publice), care contribuie cu expertiza lor la selectarea, implementarea si dezvoltarea proiectelor de achizitii in scop de solidaritate.

Asigurarea credibilitatii Externalizarii Solidaritatii prin selectia riguroasa a proiectelor


Proiectele sunt selectate pe baza unui anumit numar de criterii, inclusiv urmatoarele: valoarea de cumparare, competitivitatea pe piata, numarul de locuri de munca create sau mentinute, rezultatul secundar extern pozitiv pentru companie, reproductibilitatea si durabilitatea proiectului. Respectarea valorilor fundamentale ale grupului (etica, reglementarile locale, impactul asupra mediului si Carta "Buy & Care") este criteriul indispensabil pentru aprobarea unui proiect.

In doi ani, au fost create 120 de initiative in 47 de tari. Datorita acestor achizitii, 14.000 de oameni au avut acces la locuri de munca pe termen lung si la un venit mai bun.