Recrutarea: o politica puternica

Cautarea de noi talente si retinerea angajatilor intalnesc o aceeasi cerinta: de a-i face pe oameni o valoare centrala in dezvoltarea L'Oréal, prin dezvoltarea unei politici de recrutare extrem de dinamica.

O politica de recrutare activa

Dinamica stagiilor si ucenicilor


De-a lungul ultimilor ani, L'Oréal a cautat sa promoveze legaturile puternice inca de la procesul de angajare. Acesta este motivul pentru care programul EurOpportunity ofera 6 -12 luni de stagiatura in Europa. Peste 50 de stagiari s-au alaturat astfel acestui program L'Oréal in 2011. In acelasi timp, programul VIE (voluntari internationali in strainatate), care a fost deschis deja in America Latina si Asia, tocmai a fost extins in Orientul Mijlociu, cu noi oportunitati in Dubai si Cairo pentru 35 de pozitii in total. In plus, L'Oréal a oferit 28 de pozitii pentru absolventi internationali de MBA in 2011.

Stagiarii alcatuiesc, de fapt, pana la 5.02 % din forta de munca in Franta. Pentru L'Oréal, aceasta este o modalitate de acordare a recunoasterii in domeniul formarii profesionale, transmiterea cunostintelor si lucrul in echipa. O retea de 2.000 de profesori monitorizeaza astfel un progres de stagiari. L'Oréal a inceput sa aplice aceste politici inovatoare din 1993. Reteaua nu ia in considerare nivelul de studii al elevilor.

Jocuri de afaceri pentru a descoperi talente


Cum poate compania sa promoveze industria L’Oréal si brandurile sale pe plan international in timp ce cauta talentele noi?

L’Oréal Brandstorm, un joc de afaceri revolutionar creat de grup in urma cu 20 de ani, viziteaza 270 de scoli si universitati in peste 40 de tari din toata lumea astfel incat studentii pot invata despre diferitele aspecte ale pozitiei de director international de marketing. In 2011, peste 170 de persoane au fost angajate datorita competitei, care a atras peste 7.000 de participanti internationali. In 2012, studentii vor descoperi un nou studiu de caz despre brandul The Body Shop, pentru care - cu sprijinul echipelor de marketing de la L’Oréal si o agentie de creatie externa - ei vor avea de prezentat o noua strategie de marketing de produs direct proportionala cu valoarea brandurile si angajamentele acestuia.

Asa cum spune si numele, Reveal (Descopera) se comporta ca un detector de talente. Obiectivul acestei platforme online este dublu: de a ajuta fiecare student sa-si defineasca cel mai bine planul sau de cariera si de a permite grupului L’Oréal sa gaseasca indivizi cu un potential ridicat. Reveal evalueaza in ce masura studentii de la diferite specialitati si cu un trecut diferit se integreaza in cultura corporatiei L’Oréal. Fiecare participant intra in rolul unui project manager de la L’Oréal. Implicat in realitatea afacerii, acesta din urma descopera astfel gama larga de meserii disponibile la fata locului. Este o oportunitate pentru studenti sa invete despre realitati care pot avea foarte putin de a face cu formarea lor initiala. Este, de asemenea, o oportunitate de recrutare pentru grup, care pot invita talentele care sunt sesizate sa vina si sa descopere birourile L'Oréal din tarile lor pentru a se intalni cu membrii echipei si recrutorii locali. Aproape 100.000 de participanti internationali au luat parte la Reveal si aproximativ 200 de tinere talente au fost recrutate, de cand a fost creat in 2010.

Concentrare pe potential


  • Panou local pentru jocul de recrutare Reveal
  • Finalele Locale Reveal in Russia
  • Finalele Locale Reveal in Mexico
  • Finalele Locale Reveal in Canada

Abilitatile de constructii si monitorizare a carierei fiecarui individ este o provocare majora pentru managementul resurselor umane la L'Oréal. Uneori este o investitie dificila, dar cu recompense care sunt culese pe termen lung. Datorita proiectului "Pépinière", programe de management pentru proaspetii absolventi au fost astfel dezvoltate pentru 622 de noi recruti anul trecut, construind un izvor bogat de talente si obtinand planificarea succesiunii.


  • Panou local pentru jocul de recrutare Reveal
  • Finalele Locale Reveal in Russia
  • Finalele Locale Reveal in Mexico
  • Finalele Locale Reveal in Canada

Cifre Principale

  • A 13a pozitie in lume in clasamentul Universium in 2011
  • 5.02% din forta de munca in Franta realizata de stagiari
  • 170 de persoane recrutate datorita Brandstrom in 2011
  • 200 de persoane recrutate datorita Reveal din 2010

Parerea Specialistilor

Pentru mai multe informatii despre acest subiect, a se vedea fisierele de date GRI: