Valorificarea diferentelor

O privire atenta asupra politicii L'Oréal de promovare a diversitatii si asupra modului in care s-a schimbat in ultimii ani. Scopul este de a deveni lider mondial in managementul diversitatii.

Semnand Carta Diversitatii in Spania


Interview with Rachid Bensahnoune, Director of Human Resources in charge of Diversity, L'Oréal

Un angajament recunoscut


Interview with Rachid Bensahnoune, Director of Human Resources in charge of Diversity, L'Oréal

Din 2005, L'Oréal a decis sa structureze politica de promovare a diversitatii in jurul a sase domenii importante: nationalitate, origine sociala, etnie, gen, dizabilitate si varsta. In prezent, L'Oréal a semnat sapte Documente de Diversitate in Europa, dintre care trei au fost cofondate in Italia, Suedia si Polonia. In 2004, L'Oréal a fost printre primele companii din Franta care au semnat Documentul Diversitatii Franceze.

Pe plan intern, a existat un Departament International al Diversitatii inca din 2005 si Departamentul Diversitatii in Franta a fost creat in anul 2009. Pe plan international, o retea de aproximativ treizeci de coordonatori locali conduce actiunea pe teren.

Acest angajament este pe termen lung si recunoscut de catre numeroase institutii internationale. In 2011, L'Oréal a primit prima eticheta europeana pentru egalitatea profesionala, Gender Equality-European Standard (GE-ES), pentru sapte tari europene: Franta, Italia, Spania, Belgia, Germania, Anglia si Irlanda.

Un sondaj la nivel mondial


Din 2003, L'Oréal a efectuat un sondaj la nivel mondial in randul angajatilor sai ("Pulse"). Pana in prezent, 28.000 de angajati din 28 de tari au fost invitati sa ia parte la acesta. Rezultatele sondajului "Pulse" din Franta in 2007 au aratat ca 70 % dintre angajati considera ca L'Oréal incurajeaza diversitatea (cu 24 de puncte mai mult decat media nationala). Angajatii vor fi intervievati din nou in editia 2012 a sondajului de opinie "Pulse".

Workshop-uri de Diversitate


Din 2006, a avut loc un program la nivel european de formare pentru diversitate pentru 8.000 de manageri. In 2011, 1411 de angajati au luat parte la Workshop-ul de Diversitate - zile dedicate exclusiv problemelor de diversitate din companie - deschise pentru toti angajatii. In plus, 4.000 de angajati din Franta au urmat cursul de formare pentru diversitate in 2010, iar la sfarsitul anului 2011, 5146 (cu exceptia Frantei) de angajati europeni, in principal manageri, au luat parte la acest seminar, facand un total de peste 10.000 de persoane pregatite pentru diversitate.

Date principale ale diversitatii L'Oréal in Franta


2005: Primul audit de recrutare de manager al grupului a avut loc cu institutul de cercetare "Observatoire des Discriminations"

11 aprilie 200 : Impreuna cu asociatia SOS Préma, L'Oréal a stabilit "Parenthood Carta" (cu 310 companii si organizatii semnatare)

Din 2008 , audituri anuale au fost efectuate de firma de promovare a egalitatii privind egalitatea de sanse in procesul de recrutare

14 mai 2009:L'Oréal SA a primit eticheta de Diversitate

3 decembrie 2009: L'Oréal a semnat un acord privind ocuparea fortei de munca de varsta senioara

9 decembrie 2009 : L'Oréal a primit Prix de l' Audace (premiul pentru inovatie) pentru initiativa sa " B'A'BA", realizat in comun cu ISS (firma de curatenie) si Federatia Franceza de Curatenie. Obiectivul acestui program a fost de a furniza personalului de curatenie care lucreaza la L'Oréal cursuri de limba franceza si de a implica angajatii grupului sa-i ajute pe acestia

Septembrie 2010: L'Oréal a publicat primul sau Raport General privind Diversitatea pentru a furniza informatii cu privire la rezultatele a cinci ani de munca in diversitate cu aproape 100 de indicatori cantitativi si calitativi

30 septembrie 2010: L'Oréal a primit Marele Premiu la ceremonia de premiere de diversitate "Trophées de la Diversité" in Corte pentru politica de diversitate globala si Diversity Overview Report

Din 2010, L'Oréal a fost un partener al programului EVE, primul seminar afiliat la conducerea femeilor, dedicat femeilor si deschis pentru oameni. In decembrie 2010, la prima editie, initiata de Danone, s-au adunat aproape 250 de participanti, inclusiv 16 angajati L'Oréal. In 2011, 30 de angajati L'Oréal au luat parte.

2011: In colaborare cu Asociatia RMC - BFM, L'Oréal a initiat Charte du Coeur (politica de acordare a primului ajutor) si a crescut gradul de constientizare in 83 de companii cu privire la necesitatea de a instala defibrilatoare publice si de a invata angajatii, furnizorii si clientii modalitati de a acorda primul ajutor.

Din 2011conceptul de diversitate a fost o parte din recenziile manageriale

In 2012in colaborare cu AFMD (Asociatia franceza de diversitate a managerilor), L'Oréal a lansat prima Enciclopedie a Diversitatii in Franta.

Proiecte facute pentru femei in 2011:

  • 57 % directori in Franta
  • 41 % a comitetelor de gestionare
  • 45 % de expatriati aflati la prima misiune

Parerea Specialistilor

Pentru mai multe informatii despre acest subiect, a se vedea fisierele de date GRI: