L’Oréal și start-up-ul tehnologic GJOSA anunță o soluție pentru clătirea șamponului cu de 5 ori mai puțină apă
Research & Innovation

Într-un moment în care accesul la apă reprezintă o problemă strategică, L’Oréal și Gjosa au anunțat că au găsit soluția pentru ca șamponul să poate fi clătit cu doar 1.5 litri de apă în loc de cei 8 litri necesari de obicei.

Într-un moment în care accesul la apă reprezintă o problemă strategică, L’Oréal și Gjosa au anunțat că au găsit soluția pentru ca șamponul să poate fi clătit cu doar 1.5 litri de apă în loc de cei 8 litri necesari de obicei.

Start-up-ul elvețian Gjosa a dezvoltat o pară de duș cu viteză redusă (2 litri de apă/minut) care împarte eliberarea apei, în același timp accelerând viteza picăturilor de apă, pentru ca clătitul să rămână la fel de eficient. Pentru a optimiza operațiunea, oamenii de știință L’Oréal au dezvoltat șampoane mai ușor de clătit aplicate direct prin para de duș. Anumiți parametri ai jetului de apă au fost ajustați în condiții reale pentru a obține o clătire optimă, fără stropi, și reducând consumul de apă și energie cu aproape 70%.

Accesul la apă este o problemă în creștere în toată lumea – consumul de apă la nivel mondial crește de două ori mai repede decât populația și, potrivit Organizației Națiunilor Unite, în 2025, 2/3 din populația globală ar putea trăi în zone în care apa ar putea fi dificil de procurat. Șampoanele și gelurile de duș folosesc o cantitate considerabilă de apă. Astfel, găsirea unui mod de a folosi fiecare strop de apă este un avantaj considerabil.

Provocarea a fost dusă la bun succes prin combinarea celor mai bune tehnologii de distribuție a apei împreună cu șampon. ‘’Acesta este un parteneriat exclusiv exemplar, bazat pe așteptările consumatorilor noștri, el folosește tehnologie de ultimă generație pentru a-i atrage către dezvoltarea sustenabilă, oferind o experiență de consum cu totul nouă.’’, au declarat Amin Abdulla și Luc Amgwerd, fondatori ai Gjosa.

’Rezultatele inițiale ne-au oferit multiple perspective pentur o inovație ce reduce vizibil consumul de apă în obieceiurile noastre zilnice de igienă.’’, a declarat Laurent Attal, L’Oréal VP Research & Innovation.

Testat în laboratoarele L’Oréal, prototipurile noii pare de duș sunt în prezent testate în mai multe saloane de înfrumusețare din toată lumea, înainte ca această nouă tehnologie să fie extinsă pe piața saloanelor profesionale de înfrumusețare.